Forum > Demolåtar

Gurano & Plinka - Night comforts me

(1/5) > >>

Gurano:
Jaha här kommer en till liten idé som Plinka sjunger på, med den äran.
Tycker själv att den är bra men går säkert att göra annorlunda/bättre?
Tar tacksamt emot era tankar

/G
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/NightComfortsMe.mp3[/mp3]

Jocke:
Tycker harmonierna är sköna och sången likaså. Dina riff är ofta sköna men jag tror att du skulle prova med bara en rak acke i bakgrunden här och lyfta fram leaden. Ska lyssna mer i morrn... :)

tigersoul:
Tycker det låter bra, det mest omedelbara jag känner är att det i allmänhet behövs lite mer puts främst bara, lite "rought around the edges" ibland här o var men det låter bra. Fram med fina sandpappret ;)

Skulle vilja höra vocals komma ut lite mer från mixen också, inte nödvändigtvis genom nivåändring.

Gurano:

--- Citat från: Jocke skrivet 09.10.2013, 02:38:58 ---Tycker harmonierna är sköna och sången likaså. Dina riff är ofta sköna men jag tror att du skulle prova med bara en rak acke i bakgrunden här och lyfta fram leaden. Ska lyssna mer i morrn... :)

--- Slut citat ---
Tack kul att du gillar, men nope någon akke blir det inte - inte min melodi i denna. Ska fundera på leaden :)

--- Citat från: tigersoul skrivet 09.10.2013, 11:44:17 ---Tycker det låter bra, det mest omedelbara jag känner är att det i allmänhet behövs lite mer puts främst bara, lite "rought around the edges" ibland här o var men det låter bra. Fram med fina sandpappret ;)

Skulle vilja höra vocals komma ut lite mer från mixen också, inte nödvändigtvis genom nivåändring.

--- Slut citat ---
Jo lite mer puts behövs, men inte alltför mycket i min lyssning - ska se vad jag kan göra med sången

Tack för era tankar
/G

Plinka:
Tror också på lite mer klarhet i sången  ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion