Forum > Färdiga produktioner
Asti & cpg - Gotta be myself (klar)
Asti:
--- Citat från: Tokai skrivet 16.10.2013, 18:17:36 ---Hej igen!
När jag nu hör låten igen kan jag inte låta bli att namedroppa lite: The Byrds i den psykedeliska perioden, Beatles, partiet i medleyt strax före Happiness is a warm gun.
Nog sagt. Jo, det har blivit bättre. Stoppet vid 90 behövdes. Däremot är jag tveksam till att solot kommer in vid 105. Kanske byta plats med sången? Så att sången kommer in före solot? Ett gitsolo brukar oftast komma in när man lite tröttnar på att höra sången. Man vill ha lite omväxling. Vid 105 vill jag höra mer sång ett tag till. Små funderingar.
Jag tycker gitsolot är läckert, kanske lite snällt. Tyckte först att det blev lite rörigt med dom andra git.figurerna men du lyckas tajma instrumenten väl. Rock on!
--- Slut citat ---
Byrds och Beatles från de perioder du nämner blev jag mycket influerad av! Det är helt riktigt!
Jag testade först att lägga instrumentaldelen med solot efter andra refrängen, men det funkade inte
bra precis före outrot. Så jag la det efter första refrängen i stället och det kanske är lite för tidigt..?
Jo, gitarrsolot är väl lite för snällt, borde kanske bett om hjälp med det.... :rolleyes:
Skönt att det i alla fall blivit lite bättre! :)
Tack för återkommande kommentar!
/Asti t.f. Tidigläggare
MaxB:
Ser ut som jag inte kommenterat trots att jag lyssnat flera gånger. Tycker mixen är bra!
Roffe H:
Så snyggt Asti, vilka "Beatles-körer" tokgillar den här stilen. Låten bir bara bättre och bättre. :D
/Roffe H
Asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 17.10.2013, 21:16:24 ---Ser ut som jag inte kommenterat trots att jag lyssnat flera gånger. Tycker mixen är bra!
--- Slut citat ---
Skönt att mixen låter bra!
Tack för dina tankar!
/Asti t.f. Tankeläsare
Asti:
--- Citat från: Roffe H skrivet 17.10.2013, 21:42:58 ---Så snyggt Asti, vilka "Beatles-körer" tokgillar den här stilen. Låten bir bara bättre och bättre. :D
/Roffe H
--- Slut citat ---
Väldigt kul att du gillar låten och tycker den växer!
Tack för din kommentar!
/Asti t.f. Vuxen
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida