Forum > Färdiga produktioner

Asti & cpg - Gotta be myself (klar)

<< < (6/9) > >>

Eddi:
Nä men stick o brinn... Vad bra det blev! Nästan som något klassiskt från avantgardistiska70-talet. Gillar den där glidspelningen på de höga strängarna den ger låten karaktär. Väldigt bta sångarr med terstänket där tillsammans med körer bara Asti görer :D
Ska inte tjata om trummor även om.... Men nä de duger som de är o då skulle du väl få göra om slutet - utfejdningen känns rätt bra på den här.
Fem fotbollar i luften

equality:
Ytterligare en missad pärla. Låter ju Yes juh! (Snacka om att vara insnöad.) Där som andrastämman kommer. Finns en skön jagande intensitet som gör att jag vill skruva upp volymen. Snyggt arrad. Bra sång som alltid. Inget att klaga på. Snygg utfadning. Saknade möjligen en återkomst av det snygga grundtemat och kanske kunde tempot höjas?

Asti:

--- Citat från: Eddi skrivet 14.10.2013, 23:27:08 ---Nä men stick o brinn... Vad bra det blev! Nästan som något klassiskt från avantgardistiska70-talet. Gillar den där glidspelningen på de höga strängarna den ger låten karaktär. Väldigt bta sångarr med terstänket där tillsammans med körer bara Asti görer :D
Ska inte tjata om trummor även om.... Men nä de duger som de är o då skulle du väl få göra om slutet - utfejdningen känns rätt bra på den här.
Fem fotbollar i luften

--- Slut citat ---
Avantgardistisk är första gången jag blivit beskylld för!  :)
Har nog inte tänkt så mycket på ters heller utan det blev nog bara så!
Vet inte om du med "glidspelning" menar spelet i slutet av refrängerna, som är dubblerat och utpannat åt varsitt håll..?
Ja, trummorna erbjöd sig perrowitch mycket förtjänstfullt att hjälpa mig med,
men jag tycker låten funkar så här och gör nog inte mycket mer med den....
Hur som helst - stort tack Per för att du erbjöd dig!
Tack för dina tankar!
/Asti t.f. Terstänkare  :rolleyes:

Asti:

--- Citat från: equality skrivet 15.10.2013, 00:27:22 ---Ytterligare en missad pärla. Låter ju Yes juh! (Snacka om att vara insnöad.) Där som andrastämman kommer. Finns en skön jagande intensitet som gör att jag vill skruva upp volymen. Snyggt arrad. Bra sång som alltid. Inget att klaga på. Snygg utfadning. Saknade möjligen en återkomst av det snygga grundtemat och kanske kunde tempot höjas?

--- Slut citat ---
Är tyvärr inte så insatt i Yes' musik! Roligt att du gillar arr och sång.
Försökte variera gitarrerna, men kanske skulle jag låtit gitarrtemat
från inledningen återkomma...? Tempot prövade jag mig fram till
och tyckte det funkade bra, så det vill jag nog inte ändra.
Tack för dina tankar!
/Asti t.f. Tempoprövare

Tokai:
Hej igen!
När jag nu hör låten igen kan jag inte låta bli att namedroppa lite: The Byrds i den psykedeliska perioden, Beatles, partiet i medleyt strax före Happiness is a warm gun.
Nog sagt. Jo, det har blivit bättre. Stoppet vid 90 behövdes. Däremot är jag tveksam till att solot kommer in vid 105. Kanske byta plats med sången? Så att sången kommer in före solot? Ett gitsolo brukar oftast komma in när man lite tröttnar på att höra sången. Man vill ha lite omväxling. Vid 105 vill jag höra mer sång ett tag till. Små funderingar.
Jag tycker gitsolot är läckert, kanske lite snällt.  Tyckte först att det blev lite rörigt med dom andra git.figurerna men du lyckas tajma instrumenten väl. Rock on!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion