Forum > Färdiga produktioner

Asti & cpg - Gotta be myself (klar)

(1/9) > >>

Asti:
Edit 2013-10-19: Eftersom det inte kommit några revolutionerande idéer och med
tanke på att musikdatorn lagt av  :( lägger jag över denna till färdiga.
Edit 2013-10-13: Har lagt in ett instrumentalt stick! Funkar det?
Edit 2013-10-12: Har klippt bort ett par partier för att det ska bli mindre enformigt,
har justerat sångnivåerna, höjt basen samt skippat fade in i början. Hörs basen? Är nivåerna OK?
Har försökt få till ett instrumentalt stick, men det blev inte bra...är inte säker på att det behövs.

cpg sa till mig häromdagen att nu måste jag göra något annat än de förutsägbara, mesiga
country-låtarna som jag lagt upp senaste tiden och istället satsa på mer elgitarrer och lite tuffare sound.
Så nu har vi tillsammans spelat in en låt som är helt befriad från steelguitar och fingerplock!  :)
Är det här något att satsa på i fortsättningen...? Som HMike brukar säga - såga på!  B)

Titel: Gotta be myself
Artist: Asti & cpg
Text: Asti
Musik: cpg
Medverkande: Asti - akustisk gitarr, sång i vers, stämmor i vers
                     cpg - elgitarrer, elbas, sång i refräng, andrastämma och kör i refräng
Arr: cpg
Mix: Asti
Producent: Asti & cpg
År: 2013
Längd: 4:01

Jocke:
Kul med något annorlunda - det här bär verkligen ditt signum!  :wacko:  :lol:

Tycker det här absolut är värt att jobba vidare på! :) Det är nog svårt att jobba bort sin särart och det tycker jag inte du ska göra... men tydligen kändes det annorlunda för dig och det är väl det som räknas - att man inte kör fast i beprövade metoder!

Snygg sång och snygga gitarrer! :)

spacetrucker:
Snyggt dethär  ^_^
Håller nog med Jocke. Inget tvivel om att detta är Asti. Inget fel med det, tvärtom  :)

Lite jobb kräver nog mixen ännu. Låter lite dov... och sången drunknar stundom i musiken.... och på några ställen lät inte sången/stämmorna helt tajta. Annars kanon.

// Space

Ola:
O hattarna flyger  :wub: det här är bra  grymt !

det ända jag hittar o peta på är lite mer  separation  på lead o kör
mer reverb på kör o mer kompressor på lead

Mvh Ola

Asti:
Jocke - Jag menade väl egentligen om det var värt att fortsätta med denna musikstilen,
           men antar att du syftar på just denna låten...?
           Känner att låtarna på sistone blivit lite likartade, så jag försöker hitta nya vägar.
           Även om man har en ny låtidé är det väldigt lätt att ramla in i ett invant arr-tänkande.
           Kul att du gillade sång och gitarrer!
spacetrucker - Nej, jag känns nog igen hur jag än anstränger mig antar jag... :)
                      Ska se över mixen och sångstämmorna!
Ola - Kul att du gillar!
        Ska testa din tanke om mer reverb på kören och mer kompressor på leadsången!

Tack för era kommentarer och tips!
Här är jag ute på djupt vatten med en distad gitarr och ett antal andra elgitarrer i mixen... :o
/Asti t.f. Dist(rikts)mästare  :rolleyes:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion