Så snyggt och mäktigt. Fantastiska ljud, sång och körer. Imponerad var ordet.

/Roffe H
Oj, bara superlativ! Ja, man får tacke!

Jag sa det i nån annans tråd ..gick mycket konsert förr i tiden
..Detta låter som om jag satt i konserthallen i lyssnande stund mycket nice..Än mer nice med underbar sång därtill...I mina lurar så låter sången liiite låg.. Men det gör inte såå mycket igentligen det är ju bara liiite för låg..Bra jobbat!! 
Kul! Ja, vi vill ju skapa illusionen av att lyssnaren sitter framför en orkester, så nivåerna mellan instrument och sång har jag försökt balansera så. I en popmix skulle nog sången vara lite högre, men här tror jag att man tappar illusionen av konsert om man höjer mer. Tack för lyssning och kommentarer!
Wow!
Sån här typ av musik har en förmåga att kännas "överdriven" och barnsligt pompös tycker jag, men ni har verkligen lyckats få det att låta bra.
Stort + till kören.
Mvh
Lazarus
Tack så väldans. Ja, jag var livrädd att det skulle uppfattas som pompöst så det glädjer mig att du inte tyckte det. Och att du gillar kören. Det var inte det lättaste att hitta rätt nivåer mellan samplingar, Marres altröst och mitt brummande...
Imponerande Sound, pluggarna blir barra bättre och bättre, är lixom dom andra jäkligt impat av solo-felan..
Marre sjunger bra som alltid, gillar när det blir lite jazzigare emellanåt, Bra komposition.
Texten blir kanske lite tradig, men va fn.. den funkar..
Tack Bjurte,
ja, texten är ju mossig rent ut sagt, och så upprepas varje förstarad tre gånger (ett sätt att tonsätta text som är inspirerad av Purcells operor tror jag).
Paganinipluggen är kul. Man kör in ett 80-talsarpeggio så låter man som värsta virtousen...
Låter alldeles utmärkt! Bra ljud bra arr bra sång!
Har eg inget att kommentera ... kanske lite vass överlag i min lyssning?
/G
Tackar Gurano. Har inte vässat nånting förutom ett par dB vid 6khz Marres sång, alla orkesterljud är out of the box + reverb.
Jättebra det här! Fin orkestrering och sång och mycket snyggt violin-solo!
Kören låter ju också riktigt bra. Det enda lilla negativa jag reagerade på var
att det lät lite "bumligt" om basfiolerna mot slutet...
Spännande att det går att komma över så välljudande pluggar för så liten peng!
/Asti t.f. Smålänning
Hej Asti,
Ja, basarna har fler reagerat på, en artikulation (sustains) verkar vara högre än de två som spelar i början (legato och pizzicato).
Mm, jag tycker det är kul att leta tips om billiga pluggar på nätet. Signor Paganini är ett fynd, och cellon (Pocketblakus) är helt otroligt bra för att vara helt gratis, legatot skåpar ut det mesta annat jag har hört. Brasklapp: kan vara så att dessa pluggar kräver en fullversion av Kontakt 4 eller 5.
Vilket piano är det? Låter bra i mixen.
Snyggt reverb på Marres röst.
Tankar om kompositionen:
Förutom samspelet (oboe och kontrafagott (?)) som återkommer några gången tycker jag stämföringen är mer filmisk än "klassisk". Dememellan finns det utrymme för kontrapunktiska strukturer. Resten av kompositionen (fram till 2:30 ca) är homofon och har en leadstämma (som skiftar mellan marre och högt stråk).
Nu är det väl kanske så du vill ha det, men det hade varit intressantare om du utvecklat samspelet på träblåset till resten av orkestern. Kanske dock på ett mer subtilt sätt när marre sjunger
Kan lätt bli kajko annars.
Soloviolinen är vacker, men sen återkommer allting till samma ABABAB struktur. (fast utan Marre på sång på A)
Efterfrågar alltså mer polyfonisk struktur och mindre unison effektfullhet (stråket spelar samma melodi som precis sjungits i princip), men det är kanske inte dit du vill ta ditt stycke.
Bra låter det i alla fall, jättebra sjunget av Marre och jävligt snyggt sound, på reverb sång och orkester.
Edit: Ska tillägga det att stycket i övrigt är mycket effektfullt orkestrerat. De 4 min går väldigt snabbt 
Pianot är Sampletekks Black grand, det jag brukar använda. Här kört igenom en stereobreddningsplugg som gör tvärtom, drar ihop det till nästan mono, och sedan reverb och panorerat vänster. Så uppfattar man pianot på en konsert, men i samplad form och även på skiva låter pianot brett och nära, som om man satt i det.
Reverbet har en lustig historia, testade en massa andra men fick inte till det med Marres röst. Reverbklangen ville inte matcha resten, tills jag provade ett Line6-reverb som är gjort för elgitarr - yes!
Ja, det struttiga träblåset i början hade jag kunnat utveckla vidare på slutet, det kunde nog ha gjort att man kunnat förlängt låten en halvminut. Den skulle faktiskt kunna var lite längre och innehålla lite mer substans. Violinsolot har inte alltför spännande harmonier bakom, nej. Ser det partiet mest som något som skulle illustrera trans.
Ja, Marre sjunger jättebra. Tack förresten för att du spelade in henne, och kanske agerade producent, vad vet jag.

Vackert och mäktigt på samma gång!
Kul med musik utöver det 'mainstreama' 
Bra gjort båda!
/Girly
Tack så mycket! Kul att det gillas.