Forum > Demolåtar
Roffe & Jocke - Little star.
Jocke:
--- Citat från: bjurte skrivet 25.09.2013, 15:37:28 ---Flåt !! Varit dålig med feedbackandet sista tiden..
Kul arr. på denna gamla 'Stor Hitten' Har sagt det förr och säger det igen, va kul att Roffe börjat, dra på.. blir så uttrycksfullt och läckert.
--- Slut citat ---
Visst är han go - Roffe - när han visar lite humör och temperament - kanske är dags för något sydländskt? B)
Tack för gillning! :)
ynot:
Välspelat jätte fina fraseringar på saxen .. lite klaff kan man ana oxå Nice
Sedan är jag ju uppfödd på död o skrik så rent gilla låten mässigt..nja
som låt, låt... Bra
Tony
Jocke:
--- Citat från: ynot skrivet 25.09.2013, 22:25:50 ---Välspelat jätte fina fraseringar på saxen .. lite klaff kan man ana oxå Nice
Sedan är jag ju uppfödd på död o skrik så rent gilla låten mässigt..nja
som låt, låt... Bra
Tony
--- Slut citat ---
Tack Tony! :) Ge oss lite tid (några år till) så ska nog kräka ur oss både punk och metal-versioner! :rolleyes: :P
Rattlesnake:
Ja, tyvärr har ju Ingemar Nordström et al gjort att softa saxar associerar till dansbandssmör, men sedan går likheterna isär. Gillar verkligen hur harmonierna utvecklas i denna, hur formen löses upp och kristalliserar till något annat, för att lösas upp osv. Hör lite andra melodier men kommer inte på vilka. Petronella ifrån Plaskeby? ;)
Tycker att kompgitarren är lite låg i mixen. Lite för mycket saxknaster också. Och när virveln kör 16-delar blir det lite maskingevär över ljudet.
Men det är bara detaljer. Fasiken så snyggt jobbat, vilken fantasi och variation över en melodi på ynka 6 toner... B)
Apropå att stuva om Blinka lilla stjärna, så visst är denna klassiker också en variant av det temat? Har jag alltid tyckt iaf.
Jocke:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 25.09.2013, 23:21:37 ---Ja, tyvärr har ju Ingemar Nordström et al gjort att softa saxar associerar till dansbandssmör, men sedan går likheterna isär. Gillar verkligen hur harmonierna utvecklas i denna, hur formen löses upp och kristalliserar till något annat, för att lösas upp osv. Hör lite andra melodier men kommer inte på vilka. Petronella ifrån Plaskeby? ;)
Tycker att kompgitarren är lite låg i mixen. Lite för mycket saxknaster också. Och när virveln kör 16-delar blir det lite maskingevär över ljudet.
Men det är bara detaljer. Fasiken så snyggt jobbat, vilken fantasi och variation över en melodi på ynka 6 toner... B)
Apropå att stuva om Blinka lilla stjärna, så visst är denna klassiker också en variant av det temat? Har jag alltid tyckt iaf.
(Klipp)
--- Slut citat ---
Trevligt att du gillar - tack! :)
Ja, den där Roffe lyckades smyga in en hel del fraser från olika barnvisor. :) Jag vet själv inte hur många det är men förnimmer flera olika lite här och var. Vi kanske skulle utlysa en gissningstävling? ;) 6 toner är ju ändå hälften av alla - inte illa... ^^ Kompgitarren har jag nog medvetet hållit ner för att den liksom bär melodiharmonierna och att inte ska bli för uppenbart vad det är för låt i grunden... Stuvade man om i solfilmen skulle det antagligen bli nära nog omöjligt att hitta spåren bakåt... ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida