Forum > Färdiga produktioner

MaxB - In My World

<< < (11/20) > >>

Lazarus:
Kanonbra. Gillar speciellt Pink Floyd harmonierna i refrängen.

Dock blir jag inte riktigt kompis med trummorna ......  speciellt soundet då. Jag skulle vilja att dom lät lite mera "rum" och inte så närmickat om du förstår vad jag menar.

Mvh
Lazarus

MaxB:

--- Citat från: Plinka skrivet 24.09.2013, 12:19:27 ---Shit, vilken förändring! Är det ens samma låt? Jamen det är ju riktigt snygga förändringar du gjort, trummorna, gitarrerna, och din sång är ännu coolare ;)
Gillar soundet :)

--- Slut citat ---

Tack, gillar också!  :P

--- Citat från: Roffe H skrivet 24.09.2013, 15:34:31 ---Oj, oj, oj här har det hänt grejer. Sköna trummor och bas, passar som... i handsken.  :) Det andra liret är också dejligt, tycker också det börjar luta åt "My Guitar Gently Weeps" nu. Snyggt jobbat Max och trummis!  :D

--- Slut citat ---

"While my guitar gently weeps" har dykt upp i mitt huvud också, då jag lyssnat och visst är trumspelet läckert.

--- Citat från: Tokai skrivet 24.09.2013, 20:55:12 ---Härliga klassiska tongångar! Gillar kören som ligger perfekt där i bakgrunden. Slutsolot är snyggt.
Kanske behövs nåt som bryter av i låten, nåt annorlunda? T.ex halvera tempot några takter före ett stick eller före refr? Du sjunger coolt men kunde kanske dra ner på "disten" nångång nånstans? Likheter? Kanske White room med the Cream?

--- Slut citat ---

Modifierat kören lite, gjort den mer personlig, hoppas det inte försämrar. Kompletterat "slidekören" på sista delen med tre röster i en sångkör också.
Lagt slutsolot rätt i kvällens mix (låg några millisekunder för tidigt i förra versionen). Tänker inte lägga in något som bryter av i låten. Disten i sången är påtaglig och jag har problem att komma tillrätta med den. Finns dels en press från micpreampen dels från Cubase kompressor på det spåret.
White room har jag inte hört så den får jag kolla upp.

--- Citat från: Eddi skrivet 24.09.2013, 21:54:16 ---Sicket läckert guraljud du fått till på solot :wub:

--- Slut citat ---

Nu ännu läckrare gitarrljud, då grejerna kommer rätt!  B)

--- Citat från: Lazarus skrivet 24.09.2013, 22:14:53 ---Kanonbra. Gillar speciellt Pink Floyd harmonierna i refrängen.
Dock blir jag inte riktigt kompis med trummorna ......  speciellt soundet då. Jag skulle vilja att dom lät lite mera "rum" och inte så närmickat om du förstår vad jag menar.

--- Slut citat ---

Jag gillar också kör-idéerna på slutet, som flirtar med både PF och LZ. Trummorna har jag inga problem med. Gillar soundet och drivet i spelet. Kanske de skulle bli bra med mer rum också men jag är glad och nöjd som de är nu.

MaxB:
Ny version ikväll.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_InMyWorld_20130925.mp3[/mp3]
Fixat
Försökt ta bort P-ljud i början, i nuvarande sång
Fixat trumfills i breaken istället för tidigare mono-virveln.
Dragit upp volymen på pianospelet.
Mer sång och körsång på sista delen!
Vad mer?
INTE kompletterat med akustisk stålsträngad från 100 ännu.
INTE kompletterat med elgitarrkomp från 170, i sista delen av låten ännu.
Tacksam för fler tips.
Tacksam för påminnelse om sånt jag glömt, som jag redan fått tips om!

Rattlesnake:

--- Citat från: MaxB skrivet 12.09.2013, 23:20:18 ---Jag har smugit in saker som kan ge kopplingar till minst tre låtar från 70-talet.

[
--- Slut citat ---
Hm. Svårt. Jag chansar på elbas, elgitarr och Joe Cocker! ;)

Gillar det här i sin helhet. Mastigt, men inte överarbetat (ännu). Gillar när det nästan blir övermättat i partiet "this is where we..."

Är ingen riktig kompis med trumljudet. Visst är det snärtigt och tydligt men jag tycker det låter lite för överprocessat, för långt ifrån akustiskt sound.

Basen är mäktig. Låter plektrumspelad Rickenbacker med otrolig jämnhet i tonerna. Gissar att det är plugg.

Majackordet och körerna är snygga. Ser att du skriver om pianospel och konstaterar att det har jag inte ens tänkt på... Lyssnar igen och hör det. Tja. Tycker nog egentligen att det borde ha en egen roll och inte bara stödja.

Dobro eller inte... Kanske skulle låta den ha en mindre bärande roll efter trummorna kommer in, och istället ha en mer välljudande acke, som andra varit inne på. Egentligen låter ju en Dobro bara som en väldigt dålig acke, och känns så att spela på också. Låter bäst på bild, tycker jag.  :ph34r:

MaxB:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 25.09.2013, 23:58:52 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 12.09.2013, 23:20:18 ---Jag har smugit in saker som kan ge kopplingar till minst tre låtar från 70-talet.

--- Slut citat ---
Hm. Svårt. Jag chansar på elbas, elgitarr och Joe Cocker! ;)
Gillar det här i sin helhet. Mastigt, men inte överarbetat (ännu). Gillar när det nästan blir övermättat i partiet "this is where we..."
Är ingen riktig kompis med trumljudet. Visst är det snärtigt och tydligt men jag tycker det låter lite för överprocessat, för långt ifrån akustiskt sound.
Basen är mäktig. Låter plektrumspelad Rickenbacker med otrolig jämnhet i tonerna. Gissar att det är plugg.
Majackordet och körerna är snygga. Ser att du skriver om pianospel och konstaterar att det har jag inte ens tänkt på... Lyssnar igen och hör det. Tja. Tycker nog egentligen att det borde ha en egen roll och inte bara stödja.
Dobro eller inte... Kanske skulle låta den ha en mindre bärande roll efter trummorna kommer in, och istället ha en mer välljudande acke, som andra varit inne på. Egentligen låter ju en Dobro bara som en väldigt dålig acke, och känns så att spela på också. Låter bäst på bild, tycker jag.  :ph34r:

--- Slut citat ---

Tre rätt, ett fel!  B)
Bra att det inte är överarbetat... ännu.
 :wub: :wub: :wub: Basen är mäktig. Låter plektrumspelad Rickenbacker med otrolig jämnhet i tonerna. Gissar att det är plugg.  :wub: :wub: :wub:
Här var det ett fel - ingen plugg. Det bästa är att det är du som skriver så här gällande basen! Det är ju jag ju, med min basgitarr.  :P
Pianot är tydligare här men har fortfarande simpel plugg för det ljudet. Kanske bättre att använda en bra plugg, om processorn klarar det.
Vet inte hur jag kan ge pianot en egen roll. Kan nog bara kompa på piano.
Jag funderar fortfarande på när stålsträngad akustisk gitarr ska in och troligen ska den bara komplettera resonatorgitarren inte ersätta.
Resonator låter bäst på bild  :angry: Håller inte med men det låter roligt.   :lol:

En del återstår att göra...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion