Forum > Färdiga produktioner
MaxB - In My World
hogge:
Har inte läst alla kommentarer, och bara lyssnat på låten i trådhuvudet, och dessutom på kassa laptophögtalare.. Men låten griper tag i mig. Sången sitter som en fläskläpp, texten är välskriven och spelet är galant..
En riktigt skön liten dänga helt enkelt.
Jocke:
Det är så snyggt , Max! :)
Har gillat denna från första trevande försöket - riktigt sköna grejer. Kören, gitarrstämmorna och solot är underbara! :) Några detaljer bara:
Tycker cymbalen vid 49/50 ska få klinga ut.
Vid 54 händer något skumt och det försvinner diskant. Händer igen vid 99. Det är nog samma cymbal som ger den där effekten...???
MaxB:
--- Citat från: hogge skrivet 26.09.2013, 15:35:32 ---Har inte läst alla kommentarer, och bara lyssnat på låten i trådhuvudet, och dessutom på kassa laptophögtalare.. Men låten griper tag i mig. Sången sitter som en fläskläpp, texten är välskriven och spelet är galant..
En riktigt skön liten dänga helt enkelt.
--- Slut citat ---
Som en fläskläpp vare! :lol:
--- Citat från: Jocke skrivet 26.09.2013, 19:09:44 ---Det är så snyggt , Max! :) Har gillat denna från första trevande försöket - riktigt sköna grejer. Kören, gitarrstämmorna och solot är underbara! :) Några detaljer bara: Tycker cymbalen vid 49/50 ska få klinga ut.
Vid 54 händer något skumt och det försvinner diskant. Händer igen vid 99. Det är nog samma cymbal som ger den där effekten...???
--- Slut citat ---
Jag får kolla upp det där med diskant och cymbalen. Har inte tänkt på den och vet inte om jag noterat det omedvetet.. :unsure:
Innan jag hann läsa era svar har jag lagt in stålsträngade Ibanez-gitarren från vers två men vet inte om det är så här den ska in? Har samtidigt dragit ner på resonatorgitarren där Ibanezen spelar...
Ny version ikväll.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_InMyWorld_20130926.mp3[/mp3]
Vad mer?
INTE kompletterat med elgitarrkomp från 170, i sista delen av låten ännu. Det är tjockt där redan B)
Eddi:
Jag är främst imponeraqd av din vilja till perfektionism. Du vet exakt hur du vill att det ska låta och strävar hela tiden efter det målet - imponerande tycker jag. :)
Sigmunds:
Kul låt MaxB, helt klart referanser til det ene og andre her :) Mye spennende som skjer..
Har ikke lest hele tråden, men det er sikkert nevnt, trommene er det som stör meg. De låter altfor hardt, for mye papplyd. Håper den endelige versjonen kommer med mer naturlige trommer.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida