Forum > Färdiga produktioner

MaxB - In My World

<< < (10/20) > >>

MaxB:
Bättrat mixen med trummorna avsevärt! De sjunger nu mycket mer än tidigare.
Har spelat om resonatorgitarren i hela låten - dock fortfarande inte en loop - som några så förtjänstfullt tipsat om.
Höjt körerna i sista refrängen (PF - Welcome to the machine-influens). Höjt slidegitarr-körstämmorna (Stairway to heaven-influens) i sista delen.
Bättrat basspelet, där den tidigare liksom stannade upp men inte eq:at den för tyngre bas - som några tipsat om.
Spelat om orgeln på sista delen.
Förlängt slutet, så att sången kommer först och solot sen (kanske bara jag som hör men solot kommer genomgående några ms för tidigt).
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_InMyWorld_20130923.mp3[/mp3]

Ska göras:
Ta bort otäcka P-ljud i början, i nuvarande sång
komplettera med akustisk stålsträngad från 100.
Komplettera med elgitarrkomp från 170, i sista delen av låten.
Mer sång eller körsång på sista delen?
Vad mer?
Tacksam för fler tips
Tacksam för påminnelse om sånt jag glömt, som jag redan fått tips om!

Plinka:
Shit, vilken förändring! Är det ens samma låt?  :P
Jamen det är ju riktigt snygga förändringar du gjort, trummorna, gitarrerna, och din sång är ännu coolare ;)
Gillar soundet :)

Roffe H:
Oj, oj, oj här har det hänt grejer. Sköna trummor och bas, passar som... i handsken.  :) Det andra liret är också dejligt, tycker också det börjar luta åt "My Guitar Gently Weeps" nu. Snyggt jobbat Max och trummis!  :D
/Roffe H

Tokai:
MaxB
Härliga klassiska tongångar! Gillar kören som ligger perfekt där i bakgrunden. Slutsolot är snyggt.
Kanske behövs nåt som bryter av i låten, nåt annorlunda? T.ex halvera tempot några takter före ett stick eller före refr? Du sjunger coolt men kunde kanske dra ner på "disten" nångång nånstans? Likheter? Kanske White room med the Cream?

Eddi:
Sicket läckert guraljud du fått till på solot :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion