Forum > Färdiga produktioner
MaxB - In My World
Marruschkka:
Mysig låt, du sjunger skönt och lagom raspigt så det river till lite i en, feel-goodmusik med gullig hund som spritter av liv.
Fram lite med trummorna som andra och du själv är inne på, så är den här komplett.
Gillas :D
/Marre
Asti:
Skön låt med bra text byggd på en klassisk harmoniföljd! Bra sång!
Resonatorgitarren låter lite torr och avhuggen i början...kanske bättre med en vanlig gitarr..?
Trummorna låter lite tunna och "ploppiga" - gärna lite "varmare" ljud och upp i mixen.
Snyggt i slutet när det kommer in lite fler instrument. Gillar maj-ackordet! :)
/Asti t.f. Majtalare
Girly:
Det är nåt med harmisarna i versen som får mig att tänka på the Korgis/Everybody's got to learn sometime... eller så är jag, om möjligt :blink:, lite lätt felkopplad så här mitt på en söndag :rolleyes:
Riktigt skön lyssning! :)
/Girly
equality:
Påminner om While my guitar gently weeps. Majdelen är läcker. Stämmor här helt ok men för svaga i mixen. Bryter bra mot riffet i verserna. Fint g-solo, skulle kunna vara renodlat d:o. Slutet verkar inte musikerna överens om, gitarristen vill slut på dur och de övriga på moll. :o :D
Skön låt. Hänt mycket sen sist.
MaxB:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 21.09.2013, 12:27:29 ---Mysig låt, du sjunger skönt och lagom raspigt så det river till lite i en, feel-goodmusik med gullig hund som spritter av liv.
Fram lite med trummorna som andra och du själv är inne på, så är den här komplett.
--- Slut citat ---
Haft svårt att få tid till mixen men igår kväll. Trummorna är ännu bättre med mer volym nu
--- Citat från: Asti skrivet 21.09.2013, 15:14:24 ---Skön låt med bra text byggd på en klassisk harmoniföljd! Bra sång! Resonatorgitarren låter lite torr och avhuggen i början...kanske bättre med en vanlig gitarr..? Trummorna låter lite tunna och "ploppiga" - gärna lite "varmare" ljud och upp i mixen.
Snyggt i slutet när det kommer in lite fler instrument. Gillar maj-ackordet! :)
--- Slut citat ---
Har spelat om dobron där den inte är så avhuggen i början. Har svårt att ersätta den med annan gitarr men fortsättning följer...
Trummor upp i mixen men har inte hittat "varmare"-knappen :unsure:
Fmaj, Cmaj är en fin kombination.
--- Citat från: Girly skrivet 22.09.2013, 14:06:28 ---Det är nåt med harmisarna i versen som får mig att tänka på the Korgis/Everybody's got to learn sometime... eller så är jag, om möjligt :blink:, lite lätt felkopplad så här mitt på en söndag :rolleyes:
--- Slut citat ---
Jag får kolla upp den, hade ingen koppling då jag gjorde den här låten. Tack!
--- Citat från: equality skrivet 22.09.2013, 21:54:40 ---Påminner om While my guitar gently weeps. Majdelen är läcker. Stämmor här helt ok men för svaga i mixen. Bryter bra mot riffet i verserna. Fint g-solo, skulle kunna vara renodlat d:o. Slutet verkar inte musikerna överens om, gitarristen vill slut på dur och de övriga på moll. :o :D
Skön låt. Hänt mycket sen sist.
--- Slut citat ---
Ja, här hittar du en till influens, som jag också hört i mitt huvud, då jag arbetat med låten.
Stämmorna är nu högre i mixen - saknar dock en högsta stämma, som jag vill lägga då jag hinner.
Placerat gitarrsolot efter sångdrivet på sista delen men där behöver jag raffinera, mera...
Dur och moll vet jag inte vad du menar, gärna en förklaring om det är något jag kan arbeta bort? :unsure:
Tusan också, nu förstår jag.. Oops, du har så rätt. Ska ses över i framtidigen... Tack för det örat! Gott!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida