Forum > Demolåtar

Harmonica mike - It doesn´t make sense

<< < (2/7) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: Asti skrivet 06.09.2013, 11:36:32 ---Låter bra! Skulle vilja ha lite mer "värme" i ljuden, är lite väl diskantrikt nu tycker jag!
Det här blir kanonbra! Bygg på i samma stil, kanske ett stick, en kör...?
/Asti

--- Slut citat ---

Tack Peter.Ja jag får alltid kritik för ett lite dovt ljud i mina mixar så jag drog på ordentligt med en eq på mastern bland annat..Det kanske blev något vasst..
Ja ett stick vore nice,har du några ackordsförslag? Låten går i G,C och har em,am,d på "reffen"- quite basic..
Nånting som bryter av hade varit nice..Sedan så kan jag alltid rulla "It doesn´t make sense behind the fence"som en körig avslutning..Men ett stick före det vore mumma...

Jocke:
Tycker det låter lovande för att vara en "one night demo" ;-) Känns lite kort - tänker du sjunga om eller skriva mer text?

Sigmunds:
Hei HM, it makes sense to me  :)

Jeg liker 1. verset best.. har du vurdert å kjöre hele låten i dette lugnare stuket? Du kunne eventuelt ha brukt det mer pågående kompet som et break..

MaxB:
TÄnker att du skulle kunna ha bara akustiska tremologitarren som komp fram till 51 sen plocka in de andra instrumenten vid 51 och lägga på de andra riktigt rytmiska först vid 99 så får du hitta på mer text och låta låten bli längre. Så du har tagit fram hes-rösten hör jag. Den är bra!

Harmonica mike:
Jocke:
Thanx man..Ja texten är lite osammanhängande vilket syns i texten jag fogade in..Har inte bestämt vinkeln på denna än.Om det skall handla om en "jailbird/Looser" eller om brusten kärlek,vi får se - gränsen är ju hårfin    :lol: :ph34r: :D
Låten behöver mer arr,ett stick och lite körande tror jag på..Eller första versen direkt efter "ösdelen" med körer och lite piano kan också bli snyggt..

Sigmunds:
Ja första versen kan ju också bli resten av låten,om den kommer igen efter "ösdelen"..Inget dåligt tips,och enklaste vägen.Styr jag upp de delarna med lite pianokomp så kan det bli riktigt snyggt.
Jag skall laborera lite mer med denna till veckan så får vi se hur det blir.

Max:
Ytterligare bra tips,tack Max.Ja hesrösten gör sig fint här,lite diafragma tryck så kommer den som ett brev på posten.

###################

Tack för tipsen boys,nu tar jag strax helg och siktar på en singlemalt,vad konstigt :D

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion