Forum > Demolåtar

Harmonica mike - It doesn´t make sense

<< < (7/7)

Jocke:
Puttrar på fint! Svårt att säga något specifikt när du har brutit ut det så här från resten men jag gillar falsettstämman! :) Har inga problem med basljudet - det låter runt o gott och är jämt mellan tonerna.

Harmonica mike:

--- Citat från: Jocke skrivet 13.09.2013, 13:59:40 ---Puttrar på fint! Svårt att säga något specifikt när du har brutit ut det så här från resten men jag gillar falsettstämman! :) Har inga problem med basljudet - det låter runt o gott och är jämt mellan tonerna.

--- Slut citat ---

Tack Jocke du är en klippa.Jag slängde upp hela låten nu,fast jag har lite baslir kvar där i början.Men det får bli till veckan.Sedan så finns det lite mixputs,och en mastering.Det är helt omastrat och masterbussen är helt ren.Låter inte så pjåkigt tryckmässigt ändå tycker jag..
Ampstacken i C7 var inte så dum.Men jag har svårt att få till ett sound som jag trivs med,förmodligen en inställnings/vane fråga.Det låter rätt bra om den inspelade filen nu,betydligt bättre än före strängbytet  :rolleyes:

Stort tack för återkopplingen Jocke,hoppas du sågar på hela alstret nu när jag lagt upp den..

Mike

Jocke:
Tycker arr, harmonier, sång och instrumentering funkar fint! :) Men det är något med soundet som inte fallit riktigt på plats sedan du uppgraderade... Vi har ju stött och blött det där några gånger och jag kan inte sätta fingret på vad... det blir liksom lite anorektiskt trots att det inte är slankt...

Marsall:
Skön låt det har jag nämnt tidigare.. :).. Men tycker trummorna låter veka på nåt sätt ..sen när syntes kommer låter trummorna bättre helt plötsligt... vilket fall som..Topengolåt B)  rock on"

Harmonica mike:

--- Citat från: Jocke skrivet 13.09.2013, 14:25:37 ---Tycker arr, harmonier, sång och instrumentering funkar fint! :) Men det är något med soundet som inte fallit riktigt på plats sedan du uppgraderade... Vi har ju stött och blött det där några gånger och jag kan inte sätta fingret på vad... det blir liksom lite anorektiskt trots att det inte är slankt...

--- Slut citat ---

Hmmm..Ja det kan ju kanske gå lite åt en mastreringsfråga..De flesta instrumenten är ju rätt "skrikiga",och basen fortfarande lite dov..Jag skall försöka ratta fram lite mer låga å höga mellan i mixen så får vi se om det ger nåt,samt kapa lite i toppen..
Basen måste få en specialbehandling,funderar på att slänga ut filen för hugad spekulant - huga  :D

Nu hinner jag inte mer,nu blir det helg och en singlemalt hägrar där ute i stugan..

Mega thanx för återkoppling Jocke.

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion