Forum > Demolåtar

Harmonica mike - It doesn´t make sense

<< < (6/7) > >>

Plinka:
Vet inte om jag ska kommentera fisket eller låten först :P men öringar på 1,6, låter som ni har roligt fiske där uppe i öst. Havsöringsfisket här på västkusten är också grymt, men våra är oftast lite mindre ;) Fiskar du harr också?

Låten kommer bli kanon, det hör man ju med en gång! Intressant och lite annorlunda sound, kanske kan bli lite fylligare en bit in och ösa på lite mer. Din sång/röst är som vanligt, helt fantastisk, fyll upp med lite körer, och förläng gärna låten, den tar slut för fort! :D

Jocke:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 11.09.2013, 09:18:57 ---Musiken är natt göra  :)

--- Slut citat ---

Det blir väl rätt mycket natt i dina trakter framöver... ser fram emot många goa låtar!  ;)

Marruschkka:
Du får snart mycket natt-jobb ;) B)

Mycket bra låt, och dina fraseringar är jättesnygga!

Den är för kort nu, förläng med en vers och en reffe tycker jag, smäll på med lite körer och fixa så det blir mer botten i mixen, så har du en riktig hitt :D

/Marre

Harmonica mike:
Då skall vi se..

Plinka:
Fisket,jo det är rätt bra här i Lulerivern..Bäst är vårfisket,då kan man lura tre-fyra kilos öringar.
Japp,jag fiskar harr också.Har ett litet harrställe på drygt cykelavstånd.Men det är utsatt för hårt fisketryck så storleken på harrarna har krympt betänkligt,5-6hg är en fin en..Men de är mer och mer sällsynta.
Ja jag har läst om västkustfisket efter havsöring,lite sugen är man ju..Stockholmsområdet har jag testat och det var riktigt bra.Kalix skärgård,borde ju vara bäst - det var sämst.
Kul att du gillar min pipa..Jag har donat med låten och tagit alla fina tips på allvar.Lirade lite bas också så jag fick lite tryck.Nu skall bara sången dit på det nya sedan så kör vi :)

Jocke:
Det är nära nu Jocke,lirade bas/keys i natt - bara text/sång kvar :) Bas förresten,hittade inget vettigt på versen mer än grundtonerna,på reffen flyter det bättre..Du skulle inte vilja bistå med en liten hint om hur man kan spela basen på verserna? Typ på G/C partierna..Jag tänker ju inte bas,jag tänker JIMI HENDRIX :D

Maria:
Tack Maria.Jo jag har mer nu men måste sätta text och sång så kanske innan helgen..

########################

Tack för kommentarerna alla..Innan helgen så kommer del två förhoppningsvis..

Mike

Harmonica mike:
Ja det blir nog inte mer än så här :)

Funderar på det där sticket,funkar det så här? Lite mysko basljud men jag är lösningen på spåret tack vare Jocke,så fortsättning följer.

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion