Forum > Demolåtar

Harmonica mike - It doesn´t make sense

<< < (3/7) > >>

Marsall:
Den här kan bli bra det!..Jag vill då inte ta bort nåt från det ditlagda :).. Får en känsla av kraftfulla körer precis när den tar slut som sjunger refrängen.. Typ? Busted.......Busted... i nån skön kraftig melodi.. Kan bli bra den här ..... :)

Tokai:
Bra tryck i refrängen. Påminner lite om en tidigare låt vad gäller stuket, distade tremeloguror och så. Nä, nåt rappande blev det inte (bra tycker jag) med tanke på vad du skriver "hiphopande idé".
Hör jag inte en banjo? Bruset ska väl föreställa vattenbrus?
Hör lite kul instrument där i slutet, lite utomeuropeiskt?

Eddi:
Det här är inte bra...

Det är fucking genialiskt... för kort just nu bara.. men vilken intensitet vilken puls ... helt suveränt.

Gurano:
Tycker att det låter bra på det stora hela - HM-kvalité ;)
I mina öron känns det som att något saknas - att tex smälla på med något stort en bit in i låten. Just nu är det lite som ett långt intro.
Det finns ett klipp vid ca 9 som stör mitt öra.

/Gurano

Asti:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 06.09.2013, 11:55:29 ---
--- Citat från: Asti skrivet 06.09.2013, 11:36:32 ---Låter bra! Skulle vilja ha lite mer "värme" i ljuden, är lite väl diskantrikt nu tycker jag!
Det här blir kanonbra! Bygg på i samma stil, kanske ett stick, en kör...?
/Asti

--- Slut citat ---

Tack Peter.Ja jag får alltid kritik för ett lite dovt ljud i mina mixar så jag drog på ordentligt med en eq på mastern bland annat..Det kanske blev något vasst..
Ja ett stick vore nice,har du några ackordsförslag? Låten går i G,C och har em,am,d på "reffen"- quite basic..
Nånting som bryter av hade varit nice..Sedan så kan jag alltid rulla "It doesn´t make sense behind the fence"som en körig avslutning..Men ett stick före det vore mumma...

--- Slut citat ---
Spelade med i låten och tänkte att ett stick efter nuvarande version skulle kunna fortsätta med ackorden(en takt för varje ackordsangivelse):
C - C - H7 - H7 - Em - Em - A7 - A7, där sången t.ex går upp till C och ligger kvar där (vid C-ackordet) lite för att sedan gå ner till H och A (vid H7)
och G (vid Em) och upp till A vid A7... och sedan kanske fortsätta med ackorden: Am - Am(med G-bassträng) - D - D - C - C - G -G
med sång från A etc..... Äsch, sången kommer du säkert på bättre variant själv! Men ackordsföljderna kanske kan ge något...
Bara ett litet förslag....
/Asti t.f. Stick-(och virk)coach

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion