Forum > Demolåtar
Asti - (Taking it) day by day (ny version - klar?)
equality:
Imponerad av din fantastiska kreativitet! Hinner knappt med... :o Låter felfritt rakt igenom. Snygga melodier och riktigt läckert steel-(?)solo. Gillar ditt countrystuk men saknar dig på svenska och när du var mindre tillbakalutad som i t ex Mardröm vilken är min favorit av de dina. :)
Asti:
--- Citat från: equality skrivet 31.08.2013, 16:09:35 ---Imponerad av din fantastiska kreativitet! Hinner knappt med... :o Låter felfritt rakt igenom. Snygga melodier och riktigt läckert steel-(?)solo. Gillar ditt countrystuk men saknar dig på svenska och när du var mindre tillbakalutad som i t ex Mardröm vilken är min favorit av de dina. :)
--- Slut citat ---
Har haft gott om tid nu och detta är en idé som jag påbörjat tidigare, så därför kom låtarna lite tätt!
Nu dröjer det antagligen ett tag innan jag lägger upp något nytt...
Skönt att du inte hittar några fel! Solot är spelat på min Fender Strata, så det är inte steel-guitaren.
Det kommer nog en låt på svenska vad det lider, bara jag orkar fixa en hel låt-text. :)
Tack för din kommentar!
/Asti
Håkan Nilsson:
Hur bra som helst. Gitarrsolot var verkligen snyggt, låter som om du lejt in nån studiomusiker från Nashville.
Lite synd att somliga inte fattar det geniala och tom det extremt svåra i att göra en låt som den här. Som att det skulle vara nåt enkelt Asti snyter ur näsan när han inte har inspiration att göra nåt "riktigt". Det här är extremt bra, skickligt låtskrivande. Nåt jag skulle kunna klaga på är att det hörs väl tydligt att sången är dubbad. Eller låter så i alla fall... Med din röst Asti skulle det nog låta ännu bättre utan dubb. Pålagda stämmor blir snyggt, men att dubba grundstämman...? Vore fint att höra den utan dubb...
Edit: En enkel shaker som driver på i stället för hihat vore som sagt en bra idé. O lite svagare mixade vispar...
Magiskt gitarrsolo...
Gurano:
Behaglig visa med bra ljud och nivåer. Såg att Håkan tyckte att solot var studiomusikeraktigt och att EQ tyckte solot var riktigt läckert men jag tycker nog trots allt att det är lite stolpigt, men det stör inte särskilt ändå :)
Japp ett stort klipp vid 50-51 är det :) Ta bort klippet för det är för tydligt.
/Gurano
Altsax:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 02.09.2013, 10:41:40 ---Hur bra som helst. Gitarrsolot var verkligen snyggt, låter som om du lejt in nån studiomusiker från Nashville.
Lite synd att somliga inte fattar det geniala och tom det extremt svåra i att göra en låt som den här. Som att det skulle vara nåt enkelt Asti snyter ur näsan när han inte har inspiration att göra nåt "riktigt". Det här är extremt bra, skickligt låtskrivande. Nåt jag skulle kunna klaga på är att det hörs väl tydligt att sången är dubbad. Eller låter så i alla fall... Med din röst Asti skulle det nog låta ännu bättre utan dubb. Pålagda stämmor blir snyggt, men att dubba grundstämman...? Vore fint att höra den utan dubb...
Edit: En enkel shaker som driver på i stället för hihat vore som sagt en bra idé. O lite svagare mixade vispar...
Magiskt gitarrsolo...
--- Slut citat ---
Jag håller med om alltihopa!
Shaker, det är ett egg eller hur? Att försiktigt mixa in ett egg här och där kan bli bra. Jag saknar ett KSssSt KSssSt KSssSt om nån fattar vad det betyder :)
(åt det jazzvispaktiga hållet)
Asti, vad du sjunger bra!
/Josef
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida