Forum > Demolåtar
Asti - (Taking it) day by day (ny version - klar?)
MaxB:
Skönt! Åtgärda klippet vid 50 så att det inte hörs alls.
Nu tar du fram banjon din och stämmer den!
Första halvan av solot är underbart - andra halvan duger.
Tokai:
Saknar nåt som driver i kompet. Förmodligen hihat. Eftersom det är vispar på trummorna funkar nog inte hihat så bra här kanske. Shaker eller tambourin vore kanske nåt? Hakar ofta upp mig på trummorna i dina låtar. Sen gillar jag inte soundet på baskaggen, vill ha den stummare, men det är väl jag det.
Efter ett tag kan jag tänka mig en elgura som lirar i "baktakt" ( i synkoper). Skulle skapa lite mer sväng tror jag, liksom ovan percussion.
Oj, vad du är produktiv! Men eftersom du inte jobbar längre förstår jag att du har tid.
Allt vad åstadkommer verkar på ett naturligt sätt bli till guld. Och då pratar jag om sång och melodi och harmisar. Vad gäller arr, mixning är du inte riktigt framme än tycker jag. Men det kommer!
Asti:
Mein - Najs låter bra! :)
Eddi - Att det skulle råda en trend att göra mellanlåtar känner jag inte till. Ambitionen är för mig alltid
att göra det så bra ifrån mig som möjligt, helst det bästa jag gjort! :rolleyes:
Men jag tror du menar att den är lite utanför vad jag brukar göra och det kan jag väl hålla med om!
Tvivlar däremot på att några kvinnor skulle göra sig besvär för att gå och lyssna på mig.
Men Texas Wichita Centre låter spännande! :D
Ville nog mest skapa en avslappnad och skön stämning med förhoppningsvis lite snygga harmonier....
MaxB - Ska kolla klippet vid 50!
Nej, någon banjo vill jag inte ha med på denna. Tycker inte det passar här till denna takten.
Dessutom klarar jag inte att stämma den så det låter bra och lika lite spela på den! :)
Jag tycker också första delen av solot blev bra, därefter tröt väl inspirationen....men jag ska göra ett nytt försök!
Tokai - Skulle också gärna vilja ha lite mer driv i trummorna. Började med en loop från EZ Jazz expansionen, men det
blev för rörigt. Så det bästa jag hittade därefter var det här från EZ Nashville. Shaker/tamburin med bra ljud saknar jag tyvärr.
Baskaggen ska gå att dämpa. Ska testa det! Jag har med en plockande elgitarr nu och tror det kan bli för mycket med en till...
Men förstår vad du menar för att få till bättre sväng.
Ja, nu har jag tid och så länge datorn hänger med (tar minst en halvtimme att få igång den) kör jag på så länge det är kul.
Jag är fortfarande novis vad gäller mixning, men det är själva låtskapandet som för mig är det roliga, så när jag själv är nöjd
med mixen och ni andra på KR inte skriker högt får det räcka. :)
Tack för era kommentarer och tips! Ska försöka göra något vettigt av det! :)
/Asti t.f. Vettvilling
Jocke:
Så bra! :wub: Förutom klippet som Max hänvisar till är det ju klart! :) Om du vill bättra på svänget kanske tvättbräda kunde va nått?
Asti:
--- Citat från: Jocke skrivet 31.08.2013, 11:45:39 ---Så bra! :wub: Förutom klippet som Max hänvisar till är det ju klart! :) Om du vill bättra på svänget kanske tvättbräda kunde va nått?
--- Slut citat ---
Vad kul att du tycker det! Måste kolla det där klippet! Konstigt att jag inte hört det...
Om man kunnat spela piano tror jag att ett inlevelsefullt sådant kunde lyft låten!
Tvättbräda? Tycker inte detta är så mycket skiffel. :)
Man vill ju försöka få till ett lugnt sväng, som trummor och kontrabas borde kunna förmedla...
Tack för feedback!
/Asti t.f. Svängförmedlarwannabe
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida