Forum > Demolåtar
Asti - (Taking it) day by day (ny version - klar?)
Håkan Nilsson:
Shaker ska visst vara svårt att spela in om man inte har en riktigt bra mick, det är lika med tamburin, det kan låta lite distad glaskross av de vassa ljuden. Då är visst ett knep att spela tamburinen framför kroppen med ryggen vänd mot micken.... Shakern är så ljudsvag att den metoden blir fel, men man kan testa att shejka ägget mer eller mindre off axis från micken så inte ljudet blir så överdrivet stickigt sen i mixen.
Ola:
Snyyyyygt en till pärla från asti :)
var lite fundersam angående val av harmonier men efter 2 lyssning var det självklart :D
det ska vara lite klurigt annars har den inte, ja det där lilla extra.
Toppen Asti och cpg
var inte molgan med på ett hörn tyckte jag förde han ;)
Mvh Ola
bjurte:
Skön och njutningsbar liten pop-visa gillas och jag tycker oxo att solot var Mumms... :)
Asti:
Håkan Nilsson - Du överdriver rejält, men gitarrljudet i sig är jag nöjd med och även spelet
i första delen av solot! Jätteroligt att du gillar låten!
Sången är faktiskt inte dubbad och jag använder inte heller ADT-pluggen här...
Enbart en Lexikon reverb-plugg och inställningar på pre-ampen precis som jag brukar.
OK, visparna ska sänkas en aning - har haft den funderingen själv!
Ska försöka hitta något shaker-liknande att förstärka trummorna med.
Bra inspelningstips! Har försökt spela in mickad tamburin, men det lät förskräckligt...
Gurano - Skönt att du tycker ljud och nivåer är OK! Förstår att det här gitarrsolot inte var i din smak! :D
Men min begränsade förmåga att lägga solon strävade jag i första hand efter att få till ett snyggt
ljud och en skön tonföljd. Möjligt att det blev lite stolpigt. Klippet ska fixas!
Altsax - Om shaker och egg är samma sak vet jag inte, men tror det! :)
Vet precis vilket ljud du menar och det var det jag letade efter när jag inledde med en loop från EZ Jazz.
Tyvärr blev de trummorna för röriga, så jag använder EZ Nashville i stället. Men tappar tyvärr det där "jazziga" drivet.
Vad glad jag blir när du säger att jag sjunger bra!
Ola - Jo, här har jag ansträngt mig för att försöka få till lite sköna harmoniföljder! Kul att du tycker det är snyggt!
Molgan..? :unsure: Hänger inte med riktigt....
Stort tack för värdefull feedback! Har försökt editera bort "klippet", men blir nog till att spela in det avsnittet på nytt....
Nu ska jag ge mig ut och leta egg/shaker! :)
/Asti t.f. Egghuvud
Roffe H:
Jättefin melodi och text Asti. Harmoniföljderna är sköna och genomtänkta, sången och stämmorna, som vanligt, kanon. :D
Gillas/Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida