Forum > Demolåtar

equality - Blind

<< < (7/8) > >>

hogge:
Det här var riktigt skönt det.. Har ju alltid avgudad Ditt gitarrspel och gitarrljud. Och sjunger gör Du bättre än någonsin..
Ska jag vara aningen kritisk så blev jag inte helt förälskad i det "jazziga" sticket, men resten är ju wünderbar..

Freddy:
Inte så dumt ändå.

Jag kan inte hjälpa att tänka att jag tror denna skulle bli bättre några tonsteg högre, speciellt sången. Tror du skulle få mer naturligt flyt i sången om du fick ta i mer och sjunga lite högre.

equality:
Wernborg: Men va f..! Det är ju helt j-la klockrent "When the saints"   :wacko: :blink: :lol: !!!!
Var kom det ifrån!!?? Fattar inte... Ja, ja, bara väntat på att bubblan skall spricka.  :lol:
Härlig recension i övrigt där du inte alls behöver göra några förbehåll angående synpunkter på falsksång. Jag vet precis hur du menar och du beskriver en skön samling jag gärna gör sällskap. Jag får helt enkelt köpa hela singer-song-writer-konceptet och "känna" och "uttrycka" så mycket som möjligt så att det ursäktar ton-snubblet. Absolut mer sustain samt även knäppa till kragknappen. Lyfter på hatten och bugar!

Eddi: Tack för återlyssning mon frere! Ska kolla in pauslustigheten så snart som arbetsveckan är över. Och vem vill inte hylla helgonen?  :D :rolleyes:

hogge: Känner ju till din jazzallergi och det enda som hjälper mot det är ju att exponeras i ökande doser... -_- ;)
Kul att du ville lyssna och kommentera så pass uppmuntrande ändå. Thnx!

Freddy: Du har bara så rätt! Var på väg med capon till gitarren men vände på klacken i sista stund och lade tillbaka den då jag riskerade att hamna i en besvärlig pianotonart med många svarta tangenter (hujedamig!). Tack Freddy!

Jocke:
Lyssnat igen! Gillar den här och tycker den är hur bra som helst även om inte instrumenten riktigt klarar att följa sångaren... ;-) Tycker nu att basen är bara lite mycket ibland och vevar på på inte riktigt rätt ställen. Bassoundet är lite spetsigt  och borde kanske vara rundare med mer "knorr" för att smälta in...

Altsax:
Om jag analyserar enbart rösten tycker jag mig höra att den inte sjungit på länge.
Om den får en daglig dos skalor och sjunga, rejält, lite olika melodier med jämna mellanrum (varannan dag?) i säg två veckor så ska du få höra att rösten är tillbaka bättre än någonsin. Din röst är vacker och användbar, både som lead och kör!

Det är bara några småkråkor med ganska stora mellanrum. Nästan ingenting!

Bra myslåt!  :wub:

/Josef

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion