Forum > Demolåtar

equality - Blind

(1/8) > >>

equality:
LÅTNAMN: Blind
ARTIST/GRUPP: equality
GENRE: jazzig mjukispop?
LÅTLÄNGD: 03:36
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT: e
EV. MEDVERKANDE: nej
INSPELNINGSÅR: 2013 (2006)
FORMAT: mp3

En del gammalt "skräp" som blivit liggande. Tänkte försöka göra något vettigt av det. Frågan är om det blev nåt vettigt. Sångrösten är ju gone!  :wacko:

Am I that blind
Or did i refuse to see
That you were mine
Am I the holder to your key

Wasn't that long that I did stay
Wish I'd  been strong enough to pray
They're coming along those days of grey
I went blind

No use to weep
No use to wipe those tears away
No pills for sleep
No songs would ever make you stay

Wasn't that strong to get on my knees
It soon came along that freezing breeze
Was doin you wrong but  can't you please...
I went blind

24/8 edit: småändringar i bas, piano och nivåer.
25/8 edit: ny sångtagning

Eddi:
En typisk EQ uppsluppen jazz/visdänga som sitter fint. Nästan så man tror att det är riktig bas snyggt. Snygga blå-gröna toner på pianot as well. Men håller med dig om rösten - har du varit förkyld eller så - det låter som om du slarvar nästan inte alls likt EQ standard. Jag uttrycker mig så här bara för att jag vet din kvalitet normalt.

spacetrucker:
Vaddå sångrösten är gone  :unsure: Du låter precis som Gordon Haskell å han sjunger ju tamejfan hur bra som helst. Det enda jag reagerade på vad som gäller sången är att jag tyckte den lite slängdes i mitt ansikte. Åtminståne i början. Kanske sänka på sångvolymen an aning. Gillar pianot och bongo-trummorna... ja, hela låten fö den delen. Försök få sången lite längre bak i mixen. Inte mycket dock.

// Space

Marsall:
Bra tillbaka lutat och skönt... .. Utveckling om man såvill skulle vara .. nån Rebecka T... som leker med refräng orden ..i övergångarna  " i went blind... sjunges i  egen melodislinga.. skulle va B).. fast kr har ju lika duktiga RT...s...  ;)   Kan bli hur bra som helst denna!... jazz on"

pxm:
Gillar sångmelodin och texten, en bra låt och fullkomligt älskar dina infall vid pianot. :wub:...
Den kunde gärna fått vara längre för min del.... :)

mvh

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion