Forum > Demolåtar
equality - Blind
Emulator:
--- Citat från: equality skrivet 27.08.2013, 10:36:30 ---Plinka: En eloge för dina uppmuntrande ord! :wub: Hade nog tänkt sparka mig själv som sångare annars...
egghuvud: Man blir ödmjuk inför Mr Musics himself, festivalmaestrons ord. Tack för dem! Drog ner på trummorna något (se 1up:s kommentar). Kanske spelar de fel dessutom - jag är totalt trumloopsilliterat. Försökte mjuka upp sången också efter att ha googlat på vocal +soft +equalizer...
Emulator: Bra Tomas att du pin-pointar på fadäserna utan att skräda orden - sånt gillar jag på demosidorna! Trodde i min förskräckelse att du menade hela breaket men antar att det var inledningen och det hörde hörde t o m jag att de tonerna var off. Försökt rätta till dem nu. Sången är ett komplicerat kapitel, lite trist när det funkade bättre i yngre år. Ja, ja träning gäller ju, förstått det. Bra kritik! Tack!
1up: Man blir glad av din kritik. Trummorna kan säkert förbättras och jag skall försöka (se kommentar till egget dessutom.)
--- Slut citat ---
ja, alltså man vill ju verkligen få fram det man säger på ett rakt sätt, utan att vara otrevlig, speciellt i detta fall när allt ÄR bra, men ett par saker sticker ut som mindre lyckade. Oftast så tänker ju inte skaparen på det, för man vet ju att den toner kommer just då, och har ingen aning om hur förstagångslyssnaren uppfattar :)
Men testa verkligen att sjunga till dammsugning eller något annat under flera timmar. de bästa spåren, eller delar av spår :rolleyes: jag fått till är efter LÅNG uppsjungning :D
tigersoul:
Låter fint detta, har inte så stor koll på sångrösten din från innan men kan tycka det är insjunget lite slarvigt... jag får bilden av en dynamisk sittande ned på en stol med fötterna på bordet - känslan typ? ;)
Annars skön låt, avslappnat o trevligt!
equality:
--- Citat från: tigersoul skrivet 27.08.2013, 12:54:16 ---...men kan tycka det är insjunget lite slarvigt... jag får bilden av en dynamisk sittande ned på en stol med fötterna på bordet - känslan typ? ;)
--- Slut citat ---
:lol: Skön recension, tack! Den första insjungningen (som var rena katastgrofen) satt jag fasktiskt ned men stiod upp på den andra och försökte verkligen sjunga avslappat men det kanske var det som var felet.
--- Citat från: Emulator skrivet 27.08.2013, 11:50:05 ---
ja, alltså man vill ju verkligen få fram det man säger på ett rakt sätt, utan att vara otrevlig, speciellt i detta fall när allt ÄR bra, men ett par saker sticker ut som mindre lyckade. Oftast så tänker ju inte skaparen på det, för man vet ju att den toner kommer just då, och har ingen aning om hur förstagångslyssnaren uppfattar :)
Men testa verkligen att sjunga till dammsugning eller något annat under flera timmar. de bästa spåren, eller delar av spår :rolleyes: jag fått till är efter LÅNG uppsjungning :D
--- Slut citat ---
Du har helt klart koll på läget och jag skall testa LÅNG uppsjungning (stackars grannar). Tack igen!
Wernborg:
Riktigt skön låt tycker jag. Lite oväntade vändningar i melodin här och där. Kul när toner inte alltid tar den förväntade vägen. Här och där kanske det är ett ord för mycket eller för lite för att flyta perfekt, men det är småsaker egentligen.
Mycket snyggt arr. Gillar speciellt de smakfulla pianofillsen. Överlag behöver dock pianot tajtas till lite. (Lite sustainfattigt också som Emu var inne på.)
Härlig citering av When the saints i lite off-beat i början av braket/pianosolot. Medvetet eller omedvetet så var det snyggt.
Ang. sången så tycker jag, och nu få du ta detta rätt, du har en sångstil som inte kräver att det är autotuneperfekt hela vägen, och det är inte heller. Alltså typ Springsteen, Dylan, Hellström, Malmsjö, etc. Det liksom funkar ändå. Jag har ett eget inte helt snällt uttryck för denna stil som jag kallar för "falsksångare", fast jag menar det på ett positivt sätt. Du tolkar texten så övertygande att det tar udden av eventuella falskheter. Gå helt på känslan tycker jag.
Sketabrao!!
Eddi:
Mycket mer EQvalité om rösten nu- bra - det enda lilla som jag tänkte på när jag lyssnar just på rösten då som jag kanske inte tänkt på annars är att du gör ett litet konstbreak inna "cant you please..." där låter det som du tappar andan lite. Som sagt kanske inget jag hade tänkt på men med luppen i örat så uppmärksammade jag det som lite lustigt.
I övrigt tycker jag du har fått ihop den bra även med hyllningen till the saints :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida