Forum > Demolåtar

equality - Blind

<< < (5/8) > >>

egghuvud:
Genommusikaliskt är väl det första man tänker på. Tycker sångljudet är lite hårt och vasst. Skulle skära lite och kanske mjuka upp det lite. Gillar vekrligen gitarrljudet. Kanske skulle jag sänkt percussion lite i ljudbilden. Just nu är det ganska dominerande.

Låten och kompositionen och arrangemanget är mycket bra som det är.
 :)

Roffe H:
Är ju svag för jazz. En mjuk och behaglig låt med snygg gitarr och härliga pianoslingor.   :D Gillas! :D
/Roffe H

Emulator:
Bra myslåt. Snyggt mixat och spelat i stort, och här kommer då gnäll:

- pianot. Det ltåer otroligt stelt precis i början av breaket. Efter att ha varit snyggt synkopiskt i hela låten blir det i breaket stolpigt, och nån ton låter bara otajt. Sedan lite mer pedalbruk tycker jag.

ta och flytta tonen som blir tokig, och eventuellt spela om inledningen på breaket där. det sticker ut och tar ner låten tyvärr. Petitess kanske, men när resten är bra så är det synd!

- sången. Det funkar NÄSTAN klockrent. Det låter mycket bättre än vad du tror. Jag tror att de mest är ovana. Ta några riktiga favoritlåtar på stereon ett par timmar och städa eller diska eller gör något annat, och sjung med. Länge. Sedan varvar du med den här låten.

Efter ett par timmars inspirerad sång så kommer du sätta den som en smäck, det är jag helt säker på. Ta inte in nån annan, din röst ger din egen musik en trovärdighet, och den passar bra till detta, det är bara slipning kvar.

...s'ger han som aldrig lyckas sjunga själv...

men det är lättare att vara objektiv om andra, så då är jag det.

sätt den nu!

:)

1up:
Grym låt. Öppet fint sound.

LIte besviken på bastrumma och virvel. Lite mer stuns och tryck där gärna för mig. Man känner som att låten ska dra igång rejält när trummorna är på gång, men sen blir det lite antiklimax.

Härlig att lyssna på i vilket fall.

equality:
Plinka: En eloge för dina uppmuntrande ord!  :wub: Hade nog tänkt sparka mig själv som sångare annars...
egghuvud: Man blir ödmjuk inför Mr Musics himself, festivalmaestrons ord. Tack för dem! Drog ner på trummorna något (se 1up:s kommentar). Kanske spelar de fel dessutom - jag är totalt trumloopsilliterat. Försökte mjuka upp sången också efter att ha googlat på vocal +soft +equalizer...
Emulator: Bra Tomas att du pin-pointar på fadäserna utan att skräda orden - sånt gillar jag på demosidorna! Trodde i min förskräckelse att du menade hela breaket men antar att det var inledningen och det hörde hörde t o m jag att de tonerna var off. Försökt rätta till dem nu. Sången är ett komplicerat kapitel, lite trist när det funkade bättre i yngre år. Ja, ja träning gäller ju, förstått det. Bra kritik! Tack!
1up: Man blir glad av din kritik. Trummorna kan säkert förbättras och jag skall försöka (se kommentar till egget dessutom.)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion