Forum > Demolåtar
equality - Blind
ynot:
Rkitig bra låt o så himla passande o bra sång brister lite på två rader hos mig
That you were mine
o
Wish I'd been strong enough to pray
lite mycket vilja typ ...
annars helt lysande
gillar bas ljudet skarp
o a hela låten
;)
Tony
equality:
MaxB: Tack för det! Blir lättsamma tongångar oftast från mig.
Asti: Synd att du inte uppfattar harmonierna där eftersom jag tycker de ställena ger låten karaktär (om någon) eller om det är i frasen efter. :unsure: I vilket fall försökt att tydliggöra basen där och rensat bort bort några excesser från samma instrument. Tack för putstips och lyssning!
ynot: Om det räckte med dessa brister du räknade upp. Trodde först att du inte gillade texten på dessa ställen. Kul att du gillade denna som jag trodde var lite för middle-of-the-road för ditt tycke.
Asti:
Jo, nu tycker jag mig höra att du ligger kvar på bas (och harmoni) i de strofer jag nämnde
och sedan "öppnar" det upp sig i frasen efter! Snyggt!
Vissa "kantigheter" jag hörde i pianot sist känns borta nu.
Sången känns också bättre fast jag inte vet om du gjort något med den?
Behövde kanske bara lyssna tillräckligt många gånger för att det skulle falla på plats...
/Asti t.f. Platsförmedlare
equality:
Tack för lyssning igen platsförmedlare Asti! :wub: Stämmer, g till a ett par vändor och sen g till giss och g igen.
Pianot är lite högt i breaket skall fixas. Sången bedrövlig, du har nog vant dig :P. Ett omtag och
funkar det inte får jag försöka intressera någon med mer välpolerade stämband. Kanske kör på
breaket?
Jocke:
Riktigt snygg låt! :) En del att putsa och fila på men min första reaktion ver att den "hoppade igång" lite "hårt" och plötsligt för att sedan bli en mjuk och behaglig låt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida