Forum > Färdiga produktioner
BJURTE & MARRE - The R-Hole
bjurte:
--- Citat från: hogge skrivet 27.08.2013, 23:19:36 ---Vem har mördat Rock-Bjurte och snott hans ID?
Skämt och sido.. Det här var för JÄÄÄÄVLA bra.. Mäktigt och pompöst. Har aldrig hört Marre sjunga bättre.. Grym låt, om än lite i längsta laget..
Gött jobbat!
--- Slut citat ---
Den där Rockarn har varit bortskrämd ett tag, men han börjar sakta titta fram lite då och då igen !
Jag vill att dom ska samsas lite mer,Uriah och Haren, funkar bättre och bättre för var låt.. :huh:
Nä, men jag hade tröttnat lite på mig själv och tyckte att alla rock grejjer lät likadant i låt efter låt.. :wacko:
Man måste utforska nya jaktmarker då och då.. B) men det hinns nog med lite 'rockers' oxo så småningom.
Och lång, jajjamen, blev själv nästan lite besviken då jag inte lyckades gå över 8 minuters gränsen, grämer mig faktiskt.. :angry:
Tack för gillningen, är jäkligt nöjd med denna.. :)
bjurte:
--- Citat från: Jocke skrivet 27.08.2013, 23:42:04 ---Fattar inte alls vad Hogge menar med "i längsta laget"... :rolleyes: Tycker det känns lite tomt och ensamt när den är slut... "lyssnar igen" :-) Förutom synt och måsar är det långa låtar som gäller Hogge! ;)
Det här är så bra "igen"! Tror nog att du har skruvat lite på kompressionen också bjurte... I lurar av model "ordinär" sjunker leaden tillbaka en aning medan gitarrgrejerna är rätt dominanta och i lurar modell "favorit" är det nästan tvärtom... Men man ska nog inte anpassa mixen efter sunkig lyssning...
--- Slut citat ---
Jepp, grämer mig som sagt över den missade 8 minutarn..
Sedan vill jag bara förkunna:
"Denna produkt innehåller inga whatsoever plågsamma kompressor/Limiter användningar"
Varken kompressorer el. Limitar finns på 'grupp' eller 'Master-reglar'
Gitarrerna är inspelade med en 'analog gitarr-stompbox' Kompressor(Boss)
Trummorna använder 'kontakt5:s egen kompressor på kick och snare(ej pillade på i remix)
Samt att sångspåren har varsin kompressor. Varken mer eller mindre.. Master-limpan är helt ren...
Jomen!!
Jocke:
--- Citat från: bjurte skrivet 28.08.2013, 03:48:10 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 27.08.2013, 23:42:04 ---Fattar inte alls vad Hogge menar med "i längsta laget"... :rolleyes: Tycker det känns lite tomt och ensamt när den är slut... "lyssnar igen" :-) Förutom synt och måsar är det långa låtar som gäller Hogge! ;)
Det här är så bra "igen"! Tror nog att du har skruvat lite på kompressionen också bjurte... I lurar av model "ordinär" sjunker leaden tillbaka en aning medan gitarrgrejerna är rätt dominanta och i lurar modell "favorit" är det nästan tvärtom... Men man ska nog inte anpassa mixen efter sunkig lyssning...
--- Slut citat ---
Jepp, grämer mig som sagt över den missade 8 minutarn..
Sedan vill jag bara förkunna:
"Denna produkt innehåller inga whatsoever plågsamma kompressor/Limiter användningar"
Varken kompressorer el. Limitar finns på 'grupp' eller 'Master-reglar'
Gitarrerna är inspelade med en 'analog gitarr-stompbox' Kompressor(Boss)
Trummorna använder 'kontakt5:s egen kompressor på kick och snare(ej pillade på i remix)
Samt att sångspåren har varsin kompressor. Varken mer eller mindre.. Master-limpan är helt ren...
Jomen!!
--- Slut citat ---
Då är det kanske någon förändring i nivåerna jag reagerar på för den känns tätare nu... bra är det i alla fall! :)
Plinka:
Japp, den är ännu bättre nu :wub:
Fantastiskt samarbete! Marre, det märks att du sjungit mycket i denna genren ;)
Marruschkka:
Underbara effekter som tillkommit i denna mix, superduper Bjurte :P
Så du kan, så härlig ljudbild och jag tokgillar. Tack...sa Ali...Marre menar jag!
Plinka och Jocke, ni är så engagerade att jag blir alldeles rörd :wub:
Tack för stöd och uppmuntran, det är sånt som gör att man vill göra sitt allra bästa.
/Marre
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida