Forum > Färdiga produktioner
BJURTE & MARRE - The R-Hole
Asti:
--- Citat från: bjurte skrivet 24.08.2013, 01:33:30 ---Okey Boys and Girls !!!
Har ASTI rätt här ??
Frågar Bjurte 'Enöra' med 2 st. hörapparater.. :( :wacko:
Förlåt Asti, men jag behöver fler bedömningar, min hörsel är verkligen i bott..
Tanken är att instrumenten ska vara mjuka och varma, men sången vill jag ha skarp..
--- Slut citat ---
Tyckte att det fanns en liten "instängd" känsla i ljudbilden och kanske speciellt i Marres fina sång, som skulle kunna "öppnas upp" med hjälp av lite mer diskant!
Men ta ingen större notis till mig, en gammal kverulant med Meniers syndrom, grönstarr och förträngningar i ländryggen! :)
Om ingen annan tycker som jag så kan du säkert bortse från min kommentar.
/Asti t.f. Ynkrygg
Jocke:
--- Citat från: Asti skrivet 24.08.2013, 11:47:55 ---
--- Citat från: bjurte skrivet 24.08.2013, 01:33:30 ---Okey Boys and Girls !!!
Har ASTI rätt här ??
Frågar Bjurte 'Enöra' med 2 st. hörapparater.. :( :wacko:
Förlåt Asti, men jag behöver fler bedömningar, min hörsel är verkligen i bott..
Tanken är att instrumenten ska vara mjuka och varma, men sången vill jag ha skarp..
--- Slut citat ---
Tyckte att det fanns en liten "instängd" känsla i ljudbilden och kanske speciellt i Marres fina sång, som skulle kunna "öppnas upp" med hjälp av lite mer diskant!
Men ta ingen större notis till mig, en gammal kverulant med Meniers syndrom, grönstarr och förträngningar i ländryggen! :)
Om ingen annan tycker som jag så kan du säkert bortse från min kommentar.
/Asti t.f. Ynkrygg
--- Slut citat ---
Det måste utredas så du inte känner dig så ynklig... ;) Tar fram "finlurarna".^^ Nu låter det ännu bättre! ;) Jag upplever inte att det är några problem med artikulationen - jag kan lätt uttyda orden. men, det finns en tendens till "kofta" och jag tror som jag skrev innan att det är basen som grumlar det lite... -1dB vid 250-500Hz kanske?
egghuvud:
Maffigt är ordet. Gillar verkligen låten och texten. Det är oklanderligt spelat och sjungit. Sångljudet är väl det enda nixet just nu. Funderar på vad det är som gör att marres röst försvinner in i mixen. Skulle vilja lyfta fram henne lite. Kanske är det reverbet som goggar till det i mellanregister, alternativt kompressor? svårt att höra. Jag tycker hon borde ha ett lite naturligare reverb och sedan kanske lyfta fram henne både i bas och diskant så att sången blir lite "närmare".
Snygga gitarrer och syntar annars.
Man blir mer pillig med detaljerna när det låter så här bra redan från början för egentligen behövs det inte mycket för att det skall vara perfekt tycker jag. :)
spacetrucker:
Wow, verklig heavy detta. försökte lyssna på låen men GHoogle Chrome meddelade att:
Google Chrome has blocked access to this page at www.kontrollrummet.com.
Content from bjurtman.se, which is a well-known distributor of malware, it is added to this web page. The transition to this page now likely to infect your computer of malware.
Malware is malicious software that causes such as identity theft and financial losses, as well as delete files permanently.
:unsure: :wacko:
// Space
Jocke:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 24.08.2013, 17:06:10 ---Wow, verklig heavy detta. försökte lyssna på låen men GHoogle Chrome meddelade att:
Google Chrome has blocked access to this page at www.kontrollrummet.com.
Content from bjurtman.se, which is a well-known distributor of malware, it is added to this web page. The transition to this page now likely to infect your computer of malware.
Malware is malicious software that causes such as identity theft and financial losses, as well as delete files permanently.
:unsure: :wacko:
// Space
--- Slut citat ---
Harpesten sprider sig...^^
http://www.svt.se/nyheter/sverige/harpesten-sprider-sig-i-landet
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida