Forum > Färdiga produktioner

BJURTE & MARRE - The R-Hole

<< < (3/16) > >>

tigersoul:
Underbart  :wub:

Kan ev instämma lite lätt i någon av övriga kommentarer men varför upprepa dem, lyssnar o njuter :P

Altsax:
Mycket bra!
Ännu en "För bra för att stanna på KR" låt  :wub: 

Om jag får gör jag gärna reklam för både låten och dig utanför KR, när den är klar.
Säg till i så fall, vad jag ska skriva och om du har nån sida / länk som ska med

/Josef

Jocke:

--- Citat från: bjurte skrivet 24.08.2013, 01:33:30 ---Okey Boys and Girls !!!
Har ASTI rätt här ??
Frågar Bjurte 'Enöra' med 2 st. hörapparater.. :( :wacko:

--- Slut citat ---

Stereo?  :rolleyes:

--- Citat från: bjurte skrivet 24.08.2013, 01:33:30 ---Förlåt Asti, men jag behöver fler bedömningar, min hörsel är verkligen i bott..
Tanken är att instrumenten ska vara mjuka och varma, men sången vill jag ha skarp.. 

--- Slut citat ---

Tänkte faktiskt inte på att du knappt har några cymbaler... Tycker det låter tajt. Kanske kan man uppleva det som lite bumligt pga bristen på den "luft" som cymbaler brukar ge... Jag kände inte att det saknas diskant (lyssnar igen...) när jag hör reverben på trummorna. Syntbasen ÄR dominerande och för att tajta till det ännu mer skulle jag kunna tänka mig att EQ:a bort lite högbas/lågt mellan från syntbasen och låta Marre breda ut sig i det utrymmet... Men, jag tycker det låter bra! :)

Marsall:
Lyssnar igen nu på morgonkvisten med tretåren innanför pannbenet :)..mmm skönt gitarrljud och spel ...Marre sång e klockren  :).....Skulle vara läckert med en övergångssång som togs i från tårna..från refräng till vers ...lång ta i från tårna ton B)... typ sista refrängen? innan soloavslut?... t

Freddy:
Vilken flört med 80-talet!

Grymt samarbete, snygg låt och bra genomförd. Tycker det är kul att lyssna på dina låtar Bjurte, för dom är alltid väldigt genomarbetade.

Marre sjunger bra i denna, men jag känner att sången borde vara lite blötare i mixen. Sen tycker jag det vore coolt med någon studder/effekt på något/några ord i versen, skulle räcka med något ord, bara som en effekt som sagt.

Grymt jobbat båda.

Tillägg: Diskantdebatten.

Kompet är ganska bastungt, men du väger upp det snyggt med syntarna som ger diskanten. Så mixen i helhet tycker jag är balanserad. Sången är dock lite diskantfattig, men inget jag stör mig jättemycket på. 

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion