Forum > Demolåtar

Gurano, Ynot & Plinka - Soft kitten

<< < (2/8) > >>

Gurano:

--- Citat från: Eddi skrivet 21.08.2013, 01:23:08 ---Är det samma låt som varit uppe instrumentalt? Ja Ynot satte verklig prägelnästan som att jag blir helt slut här. Bra lirat bra sjunget men ett bread av sången skulle behövas och kanske nåt med guravirtoust där? Spontant käns det så men det kanske ändrar sig :D

--- Slut citat ---
Samma låt - nej det är det inte men säkert vissa likheter här å där med ett å annat jag gjort :)
det är en massiv låt - jag håller med - men det funkar så här tycker jag. Men jag ska fundera på ett break (jag har oxå tidigare tänkt i dessa banor)

--- Citat från: bjurte skrivet 21.08.2013, 10:56:22 ---Ujj !! Ju visst låter det bra och häfftigt..
Men det är ju inte en lugn stund.. Gasen i botten från start till mål på allt, och allt samtidigt..
Eller jo, det fanns några sekunder i Introt och slutet.. :D
Försök att hitta lite mer dynamik och ni har något spännande på gång..

--- Slut citat ---
Så är det - full rulle, men det är så många på KR som gör lugnare låtat så vi får väl se detta som dess motpol :D
Ska på allvar fundera på Jockes förslag med kör - blir kanske mer dynamik i dina öron?

--- Citat från: Jocke skrivet 21.08.2013, 11:54:02 ---Här var det experimentell värre... Dina karakteristiska signaturer finns på plats, Gurano och de limmar in i "stöket" på ett läckert sätt! :) Vän av ordning skulle väl ha synpunkter på panoreringarna men de stör mig inte - däremot tycker jag att det finns plats för "tre tjocka tanter" att köra i vänster kanal - gärna i stämmor med lite gospel-känsla! Bra fart här och bra auktoritet i sången - så här har vi aldrig fått höra "Lille katt" förr...  :P

--- Slut citat ---
Jo jag har oxå funderat på panoreringen, men efter att ha lyssnat på den hela morgonen så tycker jag att vridningen till höger funkar. Men en kvinnokör till vänster är ingen dålig idé. Ska se om någon nappar på att testa - sedan får vi se vart "lille katt" tar vägen :)

--- Citat från: Marsall skrivet 21.08.2013, 12:06:34 ---holy smoke :)..bra klös i allt..älskar låtar som mals i groovet ;).. bra sång som vanligt ... Men lead sången skulle nog behöva sänkas liiite för det övriga få plats och jag tror att kören och groovet i det hela då blir fulländat.. Härlig låt! :)

--- Slut citat ---
Man tackar! Själv tycker jag att nivån på leaden låter bra i mina lurar men vi ser vad andra tycker om frågan.

/Gurano

Plinka:
Bra klös-mycke ös  :lol:
Lite rivig och vass mix som passar bra i sammanhanget ;)

Altsax:
Mina öron skulle behöva en lite smalare sång.
Alla övriga instument sitter som en smäck så här!

Möjligtvis upplever jag ett avstånd mellan mig och musiken,
Kan inte sätta fingret på vad det är, kan det va nått med reverbet?

Jag håller med om att den inte låter "full" ännu. Måste inte vara kör, kan va ett munspel, lite HM är aldrig fel :)
Gospel skulle onekligen vara nyskapande här, och kan bli asbra!
Att lägga detta något lite till vänster är en bra idé

Grymt bra jobb!
/Josef

Rattlesnake:
Låter fräckt om allt ifrån trummor, bas, synth, guror förstås till Ynots stensäkra röst. Tycker nivåerna är bra, men stereobreddningen gör att mixen blir en aning jobbig att lyssna på i lurar...
Har inget mer konstruktivt att komma med, det är ju kanske inte en musikstil som jag har någon direkt koll på...

Gurano:

--- Citat från: Plinka skrivet 21.08.2013, 12:53:02 ---Bra klös-mycke ös  :lol:
Lite rivig och vass mix som passar bra i sammanhanget ;)

--- Slut citat ---
:D Tackar

--- Citat från: Altsax skrivet 21.08.2013, 23:08:04 ---Mina öron skulle behöva en lite smalare sång.
Alla övriga instument sitter som en smäck så här!

Möjligtvis upplever jag ett avstånd mellan mig och musiken,
Kan inte sätta fingret på vad det är, kan det va nått med reverbet?

Jag håller med om att den inte låter "full" ännu. Måste inte vara kör, kan va ett munspel, lite HM är aldrig fel :)
Gospel skulle onekligen vara nyskapande här, och kan bli asbra!
Att lägga detta något lite till vänster är en bra idé

Grymt bra jobb!
/Josef

--- Slut citat ---
ja vi får se hur det slutar med det hela - men kanske är en kör på G lite till vänster i mixen ;)

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 21.08.2013, 23:35:41 ---Låter fräckt om allt ifrån trummor, bas, synth, guror förstås till Ynots stensäkra röst. Tycker nivåerna är bra, men stereobreddningen gör att mixen blir en aning jobbig att lyssna på i lurar...
Har inget mer konstruktivt att komma med, det är ju kanske inte en musikstil som jag har någon direkt koll på...

--- Slut citat ---
Jag lyssnar själv nästan uteslutande i lurar och upplever det inte jobbigt :)

Tack alla för era tankar
/G

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion