Forum > Demolåtar

Gurano, Ynot & Plinka - Soft kitten

(1/8) > >>

Gurano:
Ynot la på sång som den konstnär han är på en ny idé jag hade - så här blev det :)
Jag råkade bredda mixen å det grövsta nu men personligen tycker jag att det låter häftigt...men man blir gärna hemmablind.
Ska jag smala av mixen? Tar gärna emot tankar kring ditten å datten.
/Gurano

Sättning
Sång Ynot (lead, körer), Plinka (Kör)
Trummor - Gurano
Guror - Gurano
Bas - Gurano
Synth - Gurano
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Gurano_Ynot_Plinka_SoftKitten.mp3[/mp3]

Eddi:
Är det samma låt som varit uppe instrumentalt? Ja Ynot satte verklig prägelnästan som att jag blir helt slut här. Bra lirat bra sjunget men ett bread av sången skulle behövas och kanske nåt med guravirtoust där? Spontant käns det så men det kanske ändrar sig :D

bjurte:
Ujj !! Ju visst låter det bra och häfftigt..
Men det är ju inte en lugn stund.. Gasen i botten från start till mål på allt, och allt samtidigt..
Eller jo, det fanns några sekunder i Introt och slutet.. :D
Försök att hitta lite mer dynamik och ni har något spännande på gång..

Jocke:
Här var det experimentell värre... Dina karakteristiska signaturer finns på plats, Gurano och de limmar in i "stöket" på ett läckert sätt! :) Vän av ordning skulle väl ha synpunkter på panoreringarna men de stör mig inte - däremot tycker jag att det finns plats för "tre tjocka tanter" att köra i vänster kanal - gärna i stämmor med lite gospel-känsla! Bra fart här och bra auktoritet i sången - så här har vi aldrig fått höra "Lille katt" förr...  :P

Marsall:
holy smoke :)..bra klös i allt..älskar låtar som mals i groovet ;).. bra sång som vanligt ... Men lead sången skulle nog behöva sänkas liiite för det övriga få plats och jag tror att kören och groovet i det hela då blir fulländat.. Härlig låt! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion