@ egghuvud -Jag tror jag förstår vad du menar, egghuvud...En vän var här nyss och spelade några fraser och tog fram videos med BB.King på youtube...Han tycker att The Brecker Brothers och Scott Henderson är mer jazz än blues......Han uttryckte samma sak som er ang. min blues..Han sade också att mixen och soundet lät mer jazz än blues i hans öron...Själv tycker jag att BB.Kings blues var i samma anda som mina idolers men annorlunda uttryckt.....Hans blues förmedlar en helt annan känsla..Soundet/ljudbilden var också en helt annan....Det lät bra men är inte den typen av blues jag vanligtvis lyssnar på...
Men,,,,,Så,,,jag ger mig väl då och tycker också att den låter mer jazz.....

Ja, kul om du gjorde en blues, egg.......Blues är kul, givande, lärorikt och intressant tycker jag..Jag lyssnar gärna och tar lärdom..
Försöker gärna spela någonting några takter under din ledning till den....om det går bra ???
mvh
@Eddi - tack Eddi, Frank Zappa är en husgud och jag försöker (nu för tiden, i början var det omedvetet) att hålla litet galen Frank Zappa jazzig stil...

...Jag gillar också den här - det var därför jag tog en chans och lade ut den trots att den är mycket pxmifierad...
mvh
@Asti - kul att jag har mer struktur, då når musiken fram bättre och att mixen sitter bättre nu....

Tror vi sitter med helt olika lyssning - i mina monitorer är basen nästan för hög men liggar ändå (visserligen långt fram men ändå)
i bakgrunden.
Skall se vad jag kan se över i min spelstil för att försöka träna bort det som liknar "skalövningar." Önskar jag hade litet mer info dock - vilken tidpunkt i låten börjar det som låter så/ vilket parti - och varför låter det så ???? Vad kan jag göra istället ??? Har försökt analysera själv genom att lyssna på denna men är osäker.....Vill fortsätta uvecklas som gitarrist men vet inte vilken väg/hur jag skall lägga upp övningarna de kommande 6 månaderna (när jag inte spelar brukar jag i a f köra tre 15 minuterspass/dag) och eftersom detta med skalövningar kommentarer är vanliga vill jag försöka utveckla spelstilen i ett annat mönster än det jag har nu -
utan att tappa bort mig själv, alltså ha kvar själva pxm - stuket..
mvh