Tack för det!
Att jag gjorde den här beror på att jag brukar köra den som pausmusik på krogen, och tillsammans med andra mer kända öslåtar i orginalversioner som tex "Ballroom Blitz", "I natt är jag din", "Tush", "Jag ljuger så bra" (Linda Bengtzing) o andra moderna schlagerlåtar som drar igång speciellt yngre tjejer på krogen. Men av all sån pause/discomusic är det knepigt nog ingen låt som både unga o gamla utan att kunna värja sig, börjar dansa till är den här gamla Trini Lopez låten med lite halvtunt ljud, o handklappningar som är mer än lovligt otajta:
http://open.spotify.com/track/3VPTLCJ5lWiLEgZjMXkxGc
Så tanken var bara att få en backtrack med ett likadant dansdrivande grundsväng till mitt enmansband. Men när kompet var klart så var det lika kul att testa att sjunga den oxå, då hör jag lite om jag kan få till den sångmässigt så det duger, ibland får jag ge upp med låtar jag skulle vilja sjunga, det blir för mycket kalkon ibland...

Lite kalkon blir det även här när jag tar i på de höga tonerna i versernas slut. Men va f-n, det funkar nog bra på krogen ändå.
Starkare sång...? Jag har lyssnat i ett gång olika grejer, tycker sången hörs rejält tydligt i allt. Det här ljudet tycker jag själv är bland det klaraste o tydligaste ljud jag fått till öht. Det låter tom bra i Iphonens microskopiska monohögtalare.....
« Senast ändrad: 02.09.2013, 10:31:23 by Håkan Nilsson »
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)