Forum > Demolåtar

pxm " Blues Understanding" feat. MaxB på RythmGuitar

<< < (10/11) > >>

MaxB:
Oj då, är det jag det där?  :P Hoppas det kan ge något. Man får strunta i missarna och kolla på de grejer som fungerar...

Altsax:
Gitarr är ett skönt instrument att lyssna på för det går att få den att prata på så många olika sätt
 :wub:

Dividend:
Enklare harmoniskt sett, men det gör också att strukturen är lättare att uppfatta (t ex på en snabblyssning som den jag gör nu.)

Riktigt bra låt. Jag hade gärna hört till stråk som ackompanjerar.

Det flippiga finns kvar bitvis, sluta aldrig med det! (def. flipp = oväntade hopp mellan skalor och harmonik och melodier som försöker platsa i dessa.)

MaxB:

--- Citat från: Dividend skrivet 30.08.2013, 15:49:38 ---Enklare harmoniskt sett, men det gör också att strukturen är lättare att uppfatta (t ex på en snabblyssning som den jag gör nu.)
Riktigt bra låt. Jag hade gärna hört till stråk som ackompanjerar.
Det flippiga finns kvar bitvis, sluta aldrig med det! (def. flipp = oväntade hopp mellan skalor och harmonik och melodier som försöker platsa i dessa.)

--- Slut citat ---

Det jag är riktigt överraskad av är att det faktiskt är pxm som spelar det stadiga blueskompet på gitarr bakom det jag spelar i filmen.
Jag trodde överhuvudtaget inte att pxm kunde spela sånt där traditionellt stadigt (tråkigt måhända?  :huh:) komp som vi andra brukar göra då vi spelar blues.
Jag blev satt på plats av pxm! Det gläder mig!

pxm:
 :)
,,,och MaxB imponerar med en 6 min och 16 sekunders lång och riktigt bra improvisation !!!!!

mvh

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion