Forum > Demolåtar
pxm " Blues Understanding" feat. MaxB på RythmGuitar
Roffe H:
Vet inte om jag hört den med sång tidigare...men fortsätt att sjunga pxm , det blev kanon med Max. :D
/Roffe H
Plinka:
Låter som ett intressant samarbete, gott att höra att det går frammåt :D
Men vad är det för sång jag hör mumlas bakgrunden??
Jocke:
--- Citat från: Plinka skrivet 03.09.2013, 13:11:35 ---...
Men vad är det för sång jag hör mumlas bakgrunden??
--- Slut citat ---
Crossroads-mantra! ;-)
--- Citat från: MaxB skrivet 31.08.2013, 23:26:18 ---...
Det jag är riktigt överraskad av är att det faktiskt är pxm som spelar det stadiga blueskompet på gitarr bakom det jag spelar i filmen.
Jag trodde överhuvudtaget inte att pxm kunde spela sånt där traditionellt stadigt (tråkigt måhända? :huh:) komp som vi andra brukar göra då vi spelar blues.
Jag blev satt på plats av pxm! Det gläder mig!
--- Slut citat ---
:)
Påminner mig evighets-jam i replokalen för länge sedan... trodde jag lyckats förtränga dem... Spelade mest bas dåförtiden och det medgavs inte några större musikaliska utflykter. :( Tråkigt? Javisst, men lärorikt att nöta. :) Ett tips till Roffe: Ändlös blues?
Roffe H:
Jaha ja Jocke, hur lång ska den bli då? I replokalen körde man väl ibland en timme i sträck när man väl hade kommit igång. :wacko:
"Endless Blues", vi får väl se....
/Roffe H
Jocke:
--- Citat från: Roffe H skrivet 03.09.2013, 15:47:14 ---Jaha ja Jocke, hur lång ska den bli då? I replokalen körde man väl ibland en timme i sträck när man väl hade kommit igång. :wacko:
"Endless Blues", vi får väl se....
/Roffe H
--- Slut citat ---
Jag är faktiskt inte helt övertygad om att vi vill tillbaka dit... :rolleyes: :lol: Obandad bas med sk oslipade strängar... spelade så jag blödde ibland... :(
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida