Forum > Demolåtar

pxm " Blues Understanding" feat. MaxB på RythmGuitar

<< < (6/11) > >>

MaxB:

--- Citat från: pxm skrivet 19.08.2013, 13:44:12 ---Tack Roffe, du har rätt, med MaxB;s bidrag blev det mycket bättre och mer blues...

Tack MaxB, det låter suveränt :wub:...Lägger upp låten överst i trådhuvudet !!!!

mvh

--- Slut citat ---

Har du själv nån gång lärt dig den där simpla blueskompgitarrvarianten, som kan limma helheten så det låter som en sån typ av blues?
Finns det hundra klipp på youtube som visar varianter på den eller ska jag lägga upp någon sån i gitarrskola.blogspot.com eller är det egentligen inte intressant att ha i din musik?

Jocke:
Härligt! :) Några partier var helt i min smak men värda att vänta på! ;)

pxm:
Tack, jag det blev mer gung med MaxB;s pålägg.
Jo, det är klartr intressant att ha med - det är den slingan jag reharmoniserar hela tiden
men aldrig uttalat spelar....men här passade det ju JÄTTEbra......

mvh

MaxB:

--- Citat från: pxm skrivet 20.08.2013, 21:23:02 ---Tack, jag det blev mer gung med MaxB;s pålägg.
Jo, det är klartr intressant att ha med - det är den slingan jag reharmoniserar hela tiden

--- Slut citat ---

--- Citera ---Har du själv nån gång lärt dig den där simpla blueskompgitarrvarianten, som kan limma helheten så det låter som en sån typ av blues?
Finns det hundra klipp på youtube som visar varianter på den eller ska jag lägga upp någon sån i gitarrskola.blogspot.com eller är det egentligen inte intressant att ha i din musik?
--- Slut citat ---

Såg inte ditt svar på frågeställningen...

Wernborg:

--- Citat från: pxm skrivet 20.08.2013, 21:23:02 ---Tack, jag det blev mer gung med MaxB;s pålägg.

mvh

--- Slut citat ---

Ska säga exakt vad jag tycker, helt utan omskrivning.

I mina öron låter det, på ren svenska, apa när du reharmoniserar. Dels för att dina ackord innehåller onödigt mycket siffror och dels för att de ofta spelas med "fel" rytmik. Kanske att det kunde funka om du lät Band-in-a-box framföra dina ackordföljder istället? Men om du har en enklare bakgrund (som MaxBs exempel här) till dina skalövningar kommer det går fram mycket, mycket tydligare hur du tänker med modal improvisation tror jag. Helt plötsligt hänger ditt gitarrspel ihop på ett helt annat sätt än vad det brukar göra.

Lycka till.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion