Forum > Demolåtar

pxm " Blues Understanding" feat. MaxB på RythmGuitar

<< < (4/11) > >>

pxm:
Tack, Bloes !!!!
 Zappa och C. Beefheart var bra så jag gillar jämförelsen!!!! :)

Tack, Emu !!!!
Skönt att höra att jag gör framsteg i musiken. :)
Lade på ett skitigt inledningsparti där bl a jag spelar över 12:an med den sekundära dominantens, IV/V,
diatoniska ackord blandat med gracetoner för måltonerna i ackordet blandat i bluesskalan.
Gamla bluestrick inte hör så ofta idag....Fick med Larry Carltons bluestrick också , att byta ut V7 mot ett Vii7
och även spela dess tre inversioner.

Nu börjar inte sången lika tvärt längre och själva stämningen i musiken, hur man upplever den
ändrades tycker jag.....Inbildar mig att känslan av att det är en blues har förstärkts.... :)

mvh

MaxB:
Captain Beefhart avseende sången, var ganska bra.
Det jag saknar för att få fram mer bluesfeeling och som kännetecknar en hel del blues jag lyssnat på, är en kompgitarr som spelar något som nu saknas här. Blev sugen att lägga ett spår med en sån, som jag lärt mig spela det men jag är inte hemma ännu och då jag kommer hem finns tusen andra saker att göra.

Jag tror att en sån kompgitarr, i den här mixen, placerar hela låten i den blues, som många av oss känner igen.
Vem har tid att lägga ett blueskomp-spår och skicka till pxm? Vill du ha ett sånt spår? Hur många bpm?

pxm:
Bra ide MaxB !!! :)
Det kan bli spännande...
Den går i C och i 110 bmp.

mvh

MaxB:

--- Citat från: pxm skrivet 17.08.2013, 11:18:50 ---Bra ide MaxB !!! :)
Det kan bli spännande...
Den går i C och i 110 bmp.

--- Slut citat ---

å jag kommer köra i 130 bitmap/h på 120-vägen hem idag. Sen väntar en massa jobb där hemma. Men kanske jag hinner, skulle vara intressant att höra en sån kompgura i den här, som redan har en massa bra blues-ingredienser.
Om nån annan vill och hinner (före) skadar det aldrig om en, två eller tre kompgitarrister åker med på olika håll i mixen!

Get the kicks - on root C - i 110 bpm var det!

bjurte:
Gillar din  sångstil, passar perfekt till musiken..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion