LH: Jättekul att få någon uppslukad. Det var inte tanken från början

Hoppas du har en bra dag och tack för råden!
Bjurte: SAnt, nog mer pastoral tolknking av HK än hur det ser ut där idag, och då ha rjag varit där

MEn tänk dig HK på 1800-talet ?

1up: Jag visste väl att opiumet skulle få dig att våga lyssna.

Tack för den och takc för berömmet. MAn kan ju bara hoppas att utvecklingen fortsätter

Ikväll blir det skånsk rap

Vilken fantastisk resa 
Överväldigande upplevelse där jag för min inre syn ser Hong Kongs hamninlopp på 1800-talet med väldiga Ostindiesegelfartyg som lastas med juveler, sidentyger, tesäckar mm...ett myller av lastande människor, och guppande djonker ute till havs...musiken böljar i takt med vågorna och man vaggas och bäddas in i den 
Dessa 9 minuter upplever jag inte som långt..skulle kunna lyssna på den i 9 minuter till..den vill liksom inte ta slut 
Det grandiosa slutet de sista 2 minuterna är helt outstanding i sitt slag. Outsägligt vackert.
Tack för musiken Per, det här skulle vara ett ledmotiv i en film om en resa till Kina.
/Marre
Ojdå, tack.

Poängen med musik (som jag ser det) är att tiden ska upphöra att existera när jag lyssnar, så kul att höra att man lyckas ibland

(Inte för att den upphör för mig på detta stycke men du fattar

HasseFX: Jo det är nog mer en "symphonic poem" än någon tidigare form. Inte för att jag bryr mig vad gäller just denna bit musik, men kul att du tyckte uppdateringen funkade så bra!

Tror att jag fortfarande är för påverkad av min mormors bortgång, för jag kan inte se något kinesiskt alls under denna lyssningen, utan mer är det andra minnesbilder som kommer upp, en resa i tiden snarare...Och dessutom märker jag att jag mest hör de vemodiga tonerna denna gång 
Men stycket är utsökt, hela vägen, ett mästerverk faktiskt, men jag tror jag ska lyssna på den om några dagar igen, när allt har lagt sig, och då kanske det blir lagom tills sista verren är klar 
Tack.

Du är välkommen tillbaka

Du målar med din musik. Fint stycke. Hade, med tanken på titeln, väntat mig mer kinesiska tongångar. Tycker de här funkar finfint. En del snygga tematan kring sex minuter. Dynamikn verkar du ha järnkoll på nuförtiden. Tidigare kunde volymen på något instrument dra iväg men inte nu.
Och så Eq. Jaså, kineserierna blev borttvättade på vägen?`:D Helt omedvetet! Jag lovar!

Tack för din återlyssning och tack för iakttagelserna!

Alltid kul med många comments, specielt med översvallande beröm som denna gång