Det blev ju riktigt bra! Jättefräckt trumbeat!
Sången är snygg, men tycker den har lite för mycket rumsljud/reverb.
Basen skulle jag vilja ha lite fastare och tydligare och ner lite i volym.
Bra låt och skönt arr!
/Asti t.f. rumsljudförmedlare
Tack för tyck Asti

I nya versionen har jag försökt precis det du föreslog.
Otroligt skönt groove!
Tycker du ska lägga lite tid på dynamiken. Det är ung samma nivå och hålligång i de "lite" lugnare partierna som i de ösigare som liksom förtar effekten lite.
Tack för tyck Jocke 
*letar förtvivlat efter dynamikratten på Cubase* Har det med basen att göra eller trummorna eller vad, vi har försökt att få in dynamiken med lugnare partier och ösigare samt ett mellanläge.
Har du något mer handfast tips?
Jag kan ha fel men upplever att du velat ha ner intensiteten i vissa partier och det tycker jag passar in. Men kanske att nivån och beatet ska följa med och vara lite mer laid back? "Lyssnar igen"... Coola effekter, solot vid 60 kunde få höras mer, lugnt och fint i sångpartiet efteråt. Mike är lite nasal och lite låg när trummorna sedan kommer in. Verserna som slutar 105 och 157 är nyanserande och på slutet är det helt ok med öset... Det är nog första versen som jag tycker kunde få vara lite softare innan groovet kommer igång på refrängen efter... men nu börjar jag vänja mig - kanske fordras flera lyssningar för att få grepp om den här? Lite ostrukturerade synpunkter bara... 
Tycker väl inte alls att det är ostrukturerade synpunkter - hjälper mycket i processen.
Tack för tyck Jocke

Nice Eddi..
.. fräckt med dom olika trum ljuden...Saknar en basgitarr som hjälper till .. :)helst under gitarrriffet ...men helst genom hela.. Skönt att ni maler refräng sång.. i slutet skulle det sitta fint med kör som hjälper att trycka upp reffsång.. rock on"
Jag tror det är så att du är van att höra plektrumplockad bas -den här gången valde jag att köra fingerspel - och visst det blir en annan ljudbild. Basen blir brumligare och i det här fallet lite högt - sänkt nu i nya versionen-
- kul att du gillar i övrigt tack förtyck Marsall

Asså - den här sätter sig. Det är nog ett gott betyg!
Går här och gnolar...! 
...när du sjöng för mig.... när du sjöng för mig .... jo nog går den på repeat i huvudet allt.
Tack igen

Yes! Skönt Beatles/Stones-komp till Mikeys suveräna, innerliga pipa. Väntar nästan på en baklängesgitarr men den som går framlänges här gör ett jättebra jobb och de lite aviga tonerna förhöjer. Ett frågetecken till ekot på Mikey vox, vissa stavelser försvinner i mina Adamburkar.
Byt till Skandicburkar

Jag hittade inte vad som försvann men vi gjorde som du sa i senaste versionen sänkte reverbet/rummet en aning. Jag vet inte om det hörs men jag dubblade faktiskt hans spår i senaste versionen för det låter ju så himla bra om den pipan.
Tack för tyck EQ

Riktigt bra låt !!
En melodi som fäster..
Som andra sagt så blir det lite för rörigt i basfrekvenserna och den krockar lite med trummorna..
Hade jag gjort denna, skulle jag släppt fram en Synth-Hare som basist.. 
Men låten och melodi är mumma..
Jo jag var inne på det att ta in en synt hare men efter fixning tyckte jag nog att det dög ändå. Melodi och text och sång står allas vår Harmonica Mike för - ypperligt.
Tack för tyck Bjurten

Ny version med förhoppningsvis bättre dynamik.
Oj vad du har jobbat på - mycket tydligare och mer balanserat nu!
Vet inte om det är medvetet och att du vill att pianot bara ska lägga grundackord på 1:an efter 105 men jag kommer ju osökt att tänka på att rock´n roll-piano (1/8-delar va?) kunde funka om det ska vara ös... Ja, bara en tanke på möjlig utveckling då... ;-) Tycker det lirar riktigt gott nu! 
Kul idé med 8-delar på pianot men då tror jag både Perre o HM begraver mig i mail sådet får vara.
Tack igen och igen Jocke