Eddi: Vad menar du med "tunt"?

Och vad menar du med "blod"? Är det termer från din uppfattning om filmmusik?

Kul att du gillade introt och jag arbetar på... Lägger väl upp i veckan

Emu: Kul att du gillade och kul förslag på namn! Kanske något i den stilen. Sedan ÄR ju Hong kong en mix av väst och öst, en smältdegel. Inte ens New york är i närheten av den. Inte ens i mäktighet vad gäller skyskrapor och utveckling. Mitt företag i Kina var registrerat där. Annat än strulet man har som företagare i Sverige

Stilfullt och vackert! I mitten av stycket ligger en skorrande baston som låter lite bisarr.
Låter dock som ett väldigt kolonialt Hong Kong. Hur man på Buckingham Palace väntade sig en koloni i lugn ordning. Men var den?
Blir kanske bara ännu stilfullare med stämmor och polyfoni, om du håller dig inom den diatoniska skalan. Eller?
Väntar mig stormar, revolutioner, lämnande av imperiet och den ovissa framtid som väntar det idag självstyrande Hong Kong. Ligger kanske i den så kallade "tuben"?
Jag kommer att hålla mig diatonisk, men ibland utelämna en not i den septatoniska tonart jag kör just då (för att få till kineskänslan).
Uppdatering kommer (har redan skrivit 2 minuter till) och ska nu införliva tonårstemat i nästa steg. LAddar faktiskt upp denna verre (som jag inte jobbar på mer idag)
Tack till er som orkar följa denna
« Senast ändrad: 02.08.2013, 14:47:08 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882