Forum > Färdiga produktioner
Dividend - HONG KONG (nog klar)
Marruschkka:
Vilken fantastisk resa :wub:
Överväldigande upplevelse där jag för min inre syn ser Hong Kongs hamninlopp på 1800-talet med väldiga Ostindiesegelfartyg som lastas med juveler, sidentyger, tesäckar mm...ett myller av lastande människor, och guppande djonker ute till havs...musiken böljar i takt med vågorna och man vaggas och bäddas in i den ^_^
Dessa 9 minuter upplever jag inte som långt..skulle kunna lyssna på den i 9 minuter till..den vill liksom inte ta slut :P
Det grandiosa slutet de sista 2 minuterna är helt outstanding i sitt slag. Outsägligt vackert.
Tack för musiken Per, det här skulle vara ett ledmotiv i en film om en resa till Kina.
/Marre
equality:
Du målar med din musik. Fint stycke. Hade, med tanken på titeln, väntat mig mer kinesiska tongångar. Tycker de här funkar finfint. En del snygga tematan kring sex minuter. Dynamikn verkar du ha järnkoll på nuförtiden. Tidigare kunde volymen på något instrument dra iväg men inte nu.
Plinka:
Tror att jag fortfarande är för påverkad av min mormors bortgång, för jag kan inte se något kinesiskt alls under denna lyssningen, utan mer är det andra minnesbilder som kommer upp, en resa i tiden snarare...Och dessutom märker jag att jag mest hör de vemodiga tonerna denna gång :)
Men stycket är utsökt, hela vägen, ett mästerverk faktiskt, men jag tror jag ska lyssna på den om några dagar igen, när allt har lagt sig, och då kanske det blir lagom tills sista verren är klar ;)
HasseFX:
Gillar detta verkligen! Nu är det mer vågat och läckert orkestrerat med en konsekvent "färgskala" och en säker pensel :)
Det är fortfarande rapsodiskt på ett "filmiskt" vis. Själva musiken har ingen löpande linje (som jag hör) utan snarare i samma härad som Bilder på en Utställning eller de symfoniska dikterna - det fordras inre (rörliga) bilder. Hong Kong kanske kan fungera - men mina motiv blir snarare risfält och kalkstenstoppar :)
Tekniskt riktigt bra och illusoriskt! Lite väl blöt lokal, men det fungerar och hjälper att jämna ut de olika instrumentgrupperna.
1up:
Har blivit fylligare nu? Upplever jag i alla fall.
Väldigt fint frammejslat och förfinat. På sina håll någon enstaka tvekning och rythm som rubbar lite av drömvärlden som stycket bygger upp. Opium är alltid ett spännande ämne, så kunde inte hålla mig ifrån att kommentera.
Tycker musiken har mognat dels överförande av djupa känslor, dels kompositionsmässigt. Trevligt att höra.
OS nästa?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida