Forum > Färdiga produktioner

Dividend - HONG KONG (nog klar)

<< < (11/11)

Jocke:

--- Citat från: Dividend skrivet 06.09.2013, 10:23:31 ---Tack för öron Jocke!

Kan alltid sätta ihop ett amatörmässigt kollage av bilder :D Eller inte :)

--- Slut citat ---

Haha... ibland kan det nog vara bättre att låta bli...^^ Din vackra musik skapar ju egna bilder! :)

Marsall:
Det var några år sen nu som jag gick mycket på klassiska konserter..Ja jag gillar det här och tycker att det låter som om jag var på konsert just nu i lyssnande stund :).. rofyllt och naturtroget ljud  B)

Emulator:
Lyssnat några vändor. Lite mindre lättillgängligt än du brukar göra, -på ett bra sätt. Tycker melodierna har utvecklats en hel del, det låter divi, men också något annat, något nytt tonspråk som jag inte hört riktigt förut.

Hittar inte något konstruktivt i övrigt att säga, gillade stycket :)

Dividend:

--- Citat från: Jocke skrivet 06.09.2013, 12:42:40 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 06.09.2013, 10:23:31 ---Tack för öron Jocke!

Kan alltid sätta ihop ett amatörmässigt kollage av bilder :D Eller inte :)

--- Slut citat ---

Haha... ibland kan det nog vara bättre att låta bli...^^ Din vackra musik skapar ju egna bilder! :)

--- Slut citat ---

Och det är ju bra. :) Stravinskys våroffer har en sådan effekt på mig på sistone, men inte förr. Den anses rätt avancerad, fast stycket är tonalt. Mycket levande men enklare än man tror på första lyssningen. Han var banbrytande och tyvärr fjärmar väl det tankegodset (S. och Schoenberg m fl kompositörer i början av 1900) musiken från vanligt folk. Den måste upprepas om den är strukturellt avancerad. Samma gäller väl jazzens utveckling.
Jag håller mig till det filmiska uttrycket så länge jag anser att det låter personligt och folk och musiker gillar.
Andra delen av den här är en treackordslåt :) Typisk filmmusik för vanlig publik. 

--- Citat från: Marsall skrivet 06.09.2013, 18:22:53 ---Det var några år sen nu som jag gick mycket på klassiska konserter..Ja jag gillar det här och tycker att det låter som om jag var på konsert just nu i lyssnande stund :).. rofyllt och naturtroget ljud  B)

--- Slut citat ---

Hej Marsall! Kul att du gillar! Är själv inte nöjd med ljudet av Ewql (från 2004), men får vänta på moderna pluggar, att inköpa.

--- Citat från: Emulator skrivet 08.09.2013, 01:03:54 ---Lyssnat några vändor. Lite mindre lättillgängligt än du brukar göra, -på ett bra sätt. Tycker melodierna har utvecklats en hel del, det låter divi, men också något annat, något nytt tonspråk som jag inte hört riktigt förut.

Hittar inte något konstruktivt i övrigt att säga, gillade stycket :)

--- Slut citat ---

Det är roligt att lyckas göra avancerade saker som ändå upplevs som lätttillgängligt. Vissa delar (stämföringen t ex) är rätt knepig. Ang. tonspråk så försvann Maos lilla röda psalmbok som är det enda jag läst i musikteori de senaste 15 åren. :)
Nu fick jag ta språnget över till bildskapar-musik istället. Blir nog mer framöver :)
F ö är andra halvans melodi definitivt kinesisk! :P Fast den samsas ju med annat...
Tack för lyssning alla tre!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion