Forum > Färdiga produktioner
Dividend - HONG KONG (nog klar)
HasseFX:
Behagligt stycke! :) Passande titel också, med sin asiatiska harmonik! Mycket snyggt och personligt skrivet, arrangerat (och producerat).
Lite små kommentarer:
Tekniskt: Så pass lågmälda stycken är svåra att hålla realistiska - det blir låg upplösning i dynamiken så nivån rycker på ett lite "darrhänt" vis (t ex runt 309). Akustiken låter lite burkig - lite som att lyssna i foajen utanför!
Arr/komposition: Början är sååå bra - bygger en spänning på Benjamin Britten-vis. Men sedan saknar jag dynamiken - generellt lite för försiktigt! Det blixtrar till ibland där musikerna vågar bre ut sig, för att snabbt dyka igen, som om de saknar självförtroende. Stycket känns lite långt för mig därför - att det inte riktigt vill komma igång.
Dividend:
Tack för kritik Hasse! Mycket användbar!
NY VERSION!
LÅTNAMN: Hong Kong
ARTIST/GRUPP: Rosqvist
GENRE: film/musikal/klassiskt
LÅTLÄNGD: 9 min
KOMPOSITÖR: Rosqvist
PRODUCENT: densamme
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2013
FORMAT: mp3
Har nu jobbat på den här i tre dagar i sträck. Den är 9 minuter lång nu, men låt inte det avskräcka er. Mycket förbättrad mot förra mp3an, anser jag. Återstår kanske lite stämföring på slutet, men det som föreligger är sjukt bra (men jag är ju jävig ;) ) Blir kanske en sista update så den blir "färdig" totalt i nästa vecka.
Ge mig åsikter och tankar :)
Jag tillåter att man fritt fantiserar om händelser i Hong Kongs historia, när man lyssnar. Kanske kan man ana ett opiumkrig? :D
pxm:
Dramatiskt stycke och jag gillar användandet av cymbalerna mycket....Inte alls för långt utan behagligt att lyssna på hela tiden.....
mvh
Tokai:
Det här var helt grymt! Har inget att tillägga eller dra ifrån, mest kanske för att denna musikaliska resa har jag ingen biljett till, dvs den biljett som talar om om att du är insatt i symfonisk musik. Men jag åkte snålskjus... Och lyssnade. Njutbart!
Tuffade fram genom Kinas historiska landskap på bara 9 minuter!
Dividend:
--- Citat från: pxm skrivet 24.08.2013, 18:55:37 ---Dramatiskt stycke och jag gillar användandet av cymbalerna mycket....Inte alls för långt utan behagligt att lyssna på hela tiden.....
mvh
--- Slut citat ---
Kul att du gillade stycket! Ewqls cymbaler är riktigt bra, nästan bästa i hela biblioteket.
--- Citat från: Tokai skrivet 24.08.2013, 19:08:01 ---Det här var helt grymt! Har inget att tillägga eller dra ifrån, mest kanske för att denna musikaliska resa har jag ingen biljett till, dvs den biljett som talar om om att du är insatt i symfonisk musik. Men jag åkte snålskjus... Och lyssnade. Njutbart!
Tuffade fram genom Kinas historiska landskap på bara 9 minuter!
--- Slut citat ---
Jätteroligt att du uppskattade stycket! Och tyckte det vare grymt och njutbart! :)
Tack till er båda för lyssningar och comments! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida