Gitarrerna tycker jag är ostämda i hela låten. Blir jobbigt att lyssna på för mig.
Sångrösten är ball.
Sen skulle jag vilja ha ännu mer körer/stämmor på refrängen, tror det skulle passa väldigt bra. Snudd på bombastiskt vore coolt
Stämmorna sitter inte riktigt heller, lite halvsnurriga sådär. Korrigera eller ta om dessa så dom sitter 100%.
Gillar låten, giller rösten. Behövs lite mer jobb innan den kan sättas som klar.
Ostämda...? Nån mer som tycker så? Brukar alltid stämma innan jag börjar spela in, men inte mellan varje tagning såvida jag inte märker att något har ballat ur förstås. Tycker mina guror i regel sköter sig bra, men ska kolla över intoneringen på dom. Något säger mig att du har absolut gehör.

Stämmorna håller jag med om, de är inte hundra precis. Frågan är om de nånsin kan bli det. Det är ju jag som sjunger, inte 10cc.

Ja, jag får väl ge mig på låten igen när tillfälle ges. Stort tack för kommentarerna och berömmet om leadvoxen.
Jätteschyst låt, önskar jag kunde kunde skriva sånt. Även om jag sysslar med en helt annan genre idag så gillar jag ju poplåtar, det var ju där det började. (Beatles, Hollies, Searchers m fl) Känner vibbarna. Fina stämmor och körer. Gillas. 
/Roffe H
Tack Roffe! Alla de du nämner har jag ju lyssnat på, men kanske för lite av annat när "min stil" formades. Vad jag lyssnar på idag påverkar kanske lite, men en del är nog "cementerat". Kul att det gillas.
Hej
Har inte läst de andra inläggen så jag tycker kanske lika som de?
Låter som Rattle - du har din stil - brittpop! Det låter bra på det stora hela, guraljuden passar genren, likaså sången och basen.
Sologurans ljud och spelstil är ett litet stilbrott i låten (Eddis gura antar jag?) - den blir mer åt klassisk rock till - inte fel men annorlunda.
I mina öron är låten lite enformig och skulle behöva ett stick eller liknande som gör att man hajjar till - så tänker jag 
/Gurano
Hej Gurano,
Kul att det mesta låter bra. Ja, den distade sologuran (som gör ett litet instick på slutet) är Eddis. Stick noterat. Det skulle nog kräva en remake på hela låten, men det kanske är det som skall göras ändå? Ska ta mig en funderare.
Tack för lyssning och kommentarer!