Tycker detta är en bra poplåt, så jobba vidare!
Ang sången, så håller jag med dig, gillar din röst och sångstil, men i denna så känns det som att du håller igen, behöver mer rymd i munnen och mer stöd nerifrån djupet på något sätt 
Hej Plinka,
Ja, jag kanske kan få till den här lite bättre om jag provar igen. Funderar på att göra ett försök i replokalen istället, man kanske omedvetet håller igen när man är hemma. Tack för kommentar!
Bra britpop! Btw, snuddat lite vid Suede som jag gillar skarpt. Jag gillar det mesta i denna låt också. Starka
melodier, tight spel och bra lead song. Själva soundet låter helt rätt också. Måste nog lyssna fler gånger då jag har svårt att avgöra vad som är vers och refräng. Kanske skulle tydliggöras mer. Körerna sjunger helt rätt i mina öron men uttrycket hör alldeles för försiktigt. Men visst är det en jättebra låt!
Tack så väldans,
Håller med om körerna, de låter lite bräckligt om dem. Läge att sjunga om även dessa.
Angående vers/refrängstruktur så har jag använt refrängline istället för refräng. Vet inte om heter så, menar som exempel uppbyggnaden i "From me to you". Kul att höra att du associerar till britpop än 60-tal, vill ju i regel inte att det ska låta så mycket 60-tal om det jag gör, det bara blir så.
Vad tufft det är då man vill nå något och tycker att man inte riktigt når dit.
Jag tycker sången passar så här i låten. Och jag gillar körerna som gör bra ifrån sig.
Hur gör du då du ska lägga körerna? Har du jättesvag lyssning på någon kompgitarr och trummorna i lurarna och normal volym på de andra stämmorna eller bara på en av de andra stämmorna samtidigt som du ska hitta en ny stämma? Eller har du någonting som spelar tonerna i den nya stämman, piano eller gitarr, som du kan följa?
Gillar kombon med trummornas ljud och spel tillsammans med basen, så enkelt men skönt!
Ja, det är frustrerande att inte nå dit man vill, oavsett om det är verktygen som är dåliga eller den bakom.
Jag brukar lyssna mot en reducerad grund när jag lägger stämmor: leadsång på något lägre volym, gitarr och kanske något mer.Är det flera stämmor brukar jag ha de andra med i mixen också, men aldrig dubb, då hör jag inte vad jag håller på med. Stämmelodiin sitter i regel i huvudet, men ibland när det är svårt att memorera måste jag ta ut den på gitarr och köra in delarna styckevis. Brukar inte ha någon instrumental förlaga, men det kanske man skullle testa. När en låt har satt sig så man kan stämmorna bra, kan jag köra mot hel backing, och då brukar det bli bättre klös i stämmorna med. Ska nog testa det. Tack för lyssning och kommentarer!
Gillar också trummor/bas. Även det något stappliga gitarrsolot tyckte jag fick karaktären jag ville ha.
En härlig låt som passar på vilken radiostation som helst...
Tycker sången och sångsättet passar utmärkt till vad låten handlar om...Skulle höjt basen liiiiite för att sticka ut lite...Men det kan ju vara mina minilurar som spökar...skulle nog hellre tro det .Annars topp of thé pop 
Tack Marsall,
Kul att den gillas! Elbasen är rätt dov (fingerspelad) så den kanske försvinner i vissa lurar. Men det är möjligt att den är lite låg, få se om det är fler som reagerar som du. Tack för kommentar.
Skön låt som jag gillar skarpt! Vet inte vad som stör dig med vocals riktigt, men jag kan kanske få en idé om jag börjar granska dem kritiskt. Dock tycker ju inte jag att det låter fel på något sätt, kanske är det lite lite för mkt "knarrande" i för lite kropp, men alltså det låter ju bra, synd att klaga 
Jag gröpte ur sångens lågmid för att få bort bumlighet. Kanske tappade lite kropp där med. Knarret gillar jag inte, men det finns där och är svårt att göra så mycket åt, när jag inte tränar min sång mer än jag gör. Har upptäckt att olika mickar tar upp knarr och andra artefakter olika mycket, och den mick som brukar vara mest smickrande mot min röst, en kinesisk bandmick, har jag faktiskt inte provat ännu.Hmm...
Tack för lyssning och tyckande!
Har inte bästa lyssningen så mixen kommenterar jag inte. Låter dock helt ok i den bärbara. Å det ska de ju å andra sidan göra även där så.... 
Låten kommer jag inte riktigt överens med. Den funkar men jag tycker verserna drar ner det hela lite. Melodin blir lite för tjatig och samma, samma hela tiden.
Refrängen däremot, en riktigt höjdare. Väldigt bra.
Det är ju inte direkt konstruktiv kritik om jag vill att du gör om versmelodin, men det var nog det enda jag tänkte på i kompositionen.
Sången funkar tycker jag. Visst, lite mer bett kan nog passa, men även som den ligger nu.
Gött!
Tack Wernborg,
Har också från annat håll fått liknande synpunkter på versmelodin, och du har rätt att den är i simplaste laget... Det är visst konstruktivt att föreslå en förändring! :-)
Kanonlåt! Tycker du gör bra ifrån dig med sången!
Den kunde dock få sticka ut mer i versen. Tror det skulle vara snyggt med om "On my own" blev större och bredare - lite padkänsla liksom... Solot kan också få komma fram mera. Kompgitarrerna är som regel snygga men spretar lite - både i mix och spel. Du gör gör fräcka grejer men jag tycker inte att de funkar 100 ihop hela tiden. Känner igen mig i det där med att man tappar intresset efter att ha lagt en massa timmar utan att bli riktigt nöjd... Tar fram dammsugaren eller gör något annat riktigt trist en stund så får jag oftast ny inspiration!

Bra Jocke,
Tack för tipset om refränglinjen, jag tror det skulle kunna lyfta låten att ha förstärkning där! Kanske låta stämmorna gå flerstämmigt i samma rytm istället för kanon.
Gurorna satte jag på några tagningar i ett inspirerat tillstånd utan att tänka på konsekvent spelande, så de kanske ska ses över lite, ja. Har inte editerat dem särskilt mycket. Är det något speciellt ställe där det är värst?
Skön refräng och bra sång med kör! Versen däremot blir lite tjatig.
Tror att det är den kompande elgitarren som behöver varieras mer.
Ev sänk den en aning och lägg till lite "gitarriff" i slutet av stroferna...
En brölande saxofon kunde nog också varit fräckt.
Eller kanske att trummorna i slutet av stroferna skulle lägga lite fills...
/Asti
Ah, många bra tips där, Asti. Sax istället för gitarrsolo skulle nog vara rätt grymt.

Ska se över det instrumentala lite också, har haft sån fokus på sången...

Tack för lyssning och konstruktiva tips!