Forum > Demolåtar

Asti - Free

<< < (6/7) > >>

Asti:

--- Citat från: Wernborg skrivet 29.07.2013, 14:23:16 ---
--- Citat från: Asti skrivet 28.07.2013, 18:18:07 ---MaxB - Vad är "rimshot"? Men du har säkert rätt!  :)
Wernborg - Ja, det är lite så jag försökt göra och behöver utveckla vidare.
                 Det tråkiga är att EZ Nashville för just det här tempot och stilen saknar
                 passande fills. Men jag får editera och pröva mig fram.
                 Kul att du gillar låt och harmonier!

Tack för era tappra försök att hjälpa en hopplös trummis-wannabe!  :)
/Asti

--- Slut citat ---

Äh, fills är överskattat.  :D Knacka in ett enkelt fill på keyboardet bara. Det funkar oftast att göra det rakt "över" looparna för att sedan rensa i efterhand. Blir lätt "omöjligt" spel annars.

--- Slut citat ---
Ingen dum idé, det har jag faktiskt inte prövat!
Tack för tipset!
/Asti

Asti:

--- Citat från: Eddi skrivet 29.07.2013, 14:27:17 ---
--- Citat från: Asti skrivet 29.07.2013, 14:02:18 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 29.07.2013, 13:52:17 ---Nu har inte jag Nashville men du vet väl att du kan nyttja EZ standard patterns i alla extensions - ja även alla andra patterns som följer med varje extension blanda fritt för fem kronor till :D

--- Slut citat ---
Jo, det har du alldeles rätt i!
Men jag har inte hittat myntinkastet.. :)

--- Slut citat ---
Oj ja det kan misstolkas kostar ingenting enklast är att välja poprock patterns trots att Nashville är aktiv. Men du kan även lägga upp EZ standard på spår 1 och Nashville på spår 2.
På ettan hittar du det du vill ha i patterns sedan lyfter du ner det till spår två eller koppar o mutar.

--- Slut citat ---
Ytterligare ett alternativ!
Tack för tipset!
/Asti

zorrow:
Vanvettigt bra som vanligt!!! Trött trummis eller inte så är det en härlig låt med coola harmisar. Mycket vacker sång :D

Jocke:

--- Citat från: Asti skrivet 27.07.2013, 18:54:52 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 27.07.2013, 18:13:18 ---Jaaa... det är snyggt! :)

Hjälpte inte så mycket va...?  :rolleyes:

--- Slut citat ---

Jo, det kändes för en stund lite bättre i ländryggen!  :)
Det tackar jag för!
/Asti t.f. ynkrygg

--- Slut citat ---

Härligt att kunna gör skillnad om än bara för ett ögonblick! ;-) Lyssnar igen - fint - jag mår också lite bättre nu!  :)

Asti:

--- Citat från: zorrow skrivet 02.08.2013, 19:59:17 ---Vanvettigt bra som vanligt!!! Trött trummis eller inte så är det en härlig låt med coola harmisar. Mycket vacker sång :D

--- Slut citat ---
Jättekul att du tycker det!
Tack för snälla ord!  :)
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion