Forum > Demolåtar
Asti - Free
Asti:
Tänkte göra något riktigt långsamt i ett litet arr, men efterhand som låten utvecklades
växte arret och nu är jag lite fundersam om det är för mycket....
Funkar versen bättre när jag sjunger högre (frekvensmässigt) jämfört med första versen?
Tacksam för synpunkter på vad som helst, gärna vad gäller arret.
Titel: Free
Artist: Asti
Text & Musik: Asti
År: 2013
Längd: 3:30
Tokai:
Country med 60-tals influenser
Snyggt med sliden
Rätt vanlig att börjar med en oktav lägre för att sen gå upp i normalt läge, funkar.
Tycker trumkompet med vispar är bra i början men blir lite för enkelt senare i låten, varför?
b-temat är väldigt 60-tals flummigt men på ett bra sätt. Skruvade harmonier, men du fixar det bra. Inget fel med dina körer här, men de känns som om det blir liksom övermättat. Är väl kanske ett svar på din fråga om arret växer för mycket.
Sen är det en fråga om countryt, och som jag upplever det 60-tals-feelingen, krockar med varandra för mycket? Själv tycker jag inte det, tror jag... Nämen de är intressant.
I övrigt som alltid god Asti klass på det hela.
Jocke:
Jaaa... det är snyggt! :)
Hjälpte inte så mycket va...? :rolleyes:
Asti:
--- Citat från: Tokai skrivet 27.07.2013, 18:12:23 ---Country med 60-tals influenser
Snyggt med sliden
Rätt vanlig att börjar med en oktav lägre för att sen gå upp i normalt läge, funkar.
Tycker trumkompet med vispar är bra i början men blir lite för enkelt senare i låten, varför?
b-temat är väldigt 60-tals flummigt men på ett bra sätt. Skruvade harmonier, men du fixar det bra. Inget fel med dina körer här, men de känns som om det blir liksom övermättat. Är väl kanske ett svar på din fråga om arret växer för mycket.
Sen är det en fråga om countryt, och som jag upplever det 60-tals-feelingen, krockar med varandra för mycket? Själv tycker jag inte det, tror jag... Nämen de är intressant.
I övrigt som alltid god Asti klass på det hela.
--- Slut citat ---
Jag använder EZ Nashville trumkit och hittade inte så mycket variationer som lät bra till det här.
Har editerat lite själv, men tycker det är svårt att få till något som låter bra. Får väl försöka lite till...
Sticket med de "skruvade" harmonierna tyckte jag lät tunt utan kören, men det kanske ska vara något
annat där i stället som förstärker... Tror inte stråkar eller orgel passsar här....
Roligt att du tycker det håller "god klass"! :)
Tack för din feedback!
/Asti f.d. anställd numera avställd
Asti:
--- Citat från: Jocke skrivet 27.07.2013, 18:13:18 ---Jaaa... det är snyggt! :)
Hjälpte inte så mycket va...? :rolleyes:
--- Slut citat ---
Jo, det kändes för en stund lite bättre i ländryggen! :)
Det tackar jag för!
/Asti t.f. ynkrygg
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida