Forum > Demolåtar
Asti - Free
Asti:
MaxB - Jaså, kantslag! :) Lät som ett rim på ett shot-glas... B)
De lite udda harmonierna är väl det som kanske utmärker låten...?
Nej, valium är nog inte rätt medicin för trummisen! :)
bjurte - Jag har på senare år omvärderat country-musiken. Tycker det finns
riktigt bra artister inom genren, som t.ex Alison Krauss, Emmylou Harris m.fl.
Glen Campbell gjorde för några årtionden sedan fina versioner av ett antal Jim Webb låtar.
Detta är ju inga nya artister precis. Numera är det väl mest outlaw-genren som är intressant.
Men detta är kanske inte så mycket country förutom steel-guitaren..?
Roligt att du gillar harmonierna! Valium är som sagt nog inte rätt medicin för trummisen.
Funderar på Vitae-pro, fast det tar ju rätt lång tid.... :unsure:
Du som är knärskhandlare kanske har ett bättre förslag? :D
karl - Intressant att du nämner mixen! Den har ingen annan kommenterat speciellt.
Trummorna är EZ Drummer Nashville-expansionen. Jag tycker också att den innehåller
välljudande samplingar, men tyvärr inte så varierade patterns. Rätt många, men likartade.
Så är du bra på att bygga egna patterns eller modifiera befintliga, så är det nog ett hyfsat val.
Tack för feedback! Nu fick jag en avvikande åsikt om trummorna, som rör till det en aning...
Men jag är fortfarande inne på att lägga in lite mer variation vad gäller fills och velocity.
/Asti
Eddi:
Nu har inte jag Nashville men du vet väl att du kan nyttja EZ standard patterns i alla extensions - ja även alla andra patterns som följer med varje extension blanda fritt för fem kronor till :D
Asti:
--- Citat från: Eddi skrivet 29.07.2013, 13:52:17 ---Nu har inte jag Nashville men du vet väl att du kan nyttja EZ standard patterns i alla extensions - ja även alla andra patterns som följer med varje extension blanda fritt för fem kronor till :D
--- Slut citat ---
Jo, det har du alldeles rätt i!
Men jag har inte hittat myntinkastet.. :)
Wernborg:
--- Citat från: Asti skrivet 28.07.2013, 18:18:07 ---MaxB - Vad är "rimshot"? Men du har säkert rätt! :)
Wernborg - Ja, det är lite så jag försökt göra och behöver utveckla vidare.
Det tråkiga är att EZ Nashville för just det här tempot och stilen saknar
passande fills. Men jag får editera och pröva mig fram.
Kul att du gillar låt och harmonier!
Tack för era tappra försök att hjälpa en hopplös trummis-wannabe! :)
/Asti
--- Slut citat ---
Äh, fills är överskattat. :D Knacka in ett enkelt fill på keyboardet bara. Det funkar oftast att göra det rakt "över" looparna för att sedan rensa i efterhand. Blir lätt "omöjligt" spel annars.
Eddi:
--- Citat från: Asti skrivet 29.07.2013, 14:02:18 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 29.07.2013, 13:52:17 ---Nu har inte jag Nashville men du vet väl att du kan nyttja EZ standard patterns i alla extensions - ja även alla andra patterns som följer med varje extension blanda fritt för fem kronor till :D
--- Slut citat ---
Jo, det har du alldeles rätt i!
Men jag har inte hittat myntinkastet.. :)
--- Slut citat ---
Oj ja det kan misstolkas kostar ingenting enklast är att välja poprock patterns trots att Nashville är aktiv. Men du kan även lägga upp EZ standard på spår 1 och Nashville på spår 2.
På ettan hittar du det du vill ha i patterns sedan lyfter du ner det till spår två eller koppar o mutar.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida