Forum > Demolåtar
jonnerstone - Graceland (cover), snabbtest av min nya gura
equality:
"Tyrannis" :wacko: My bad. iPhonen i nåt slags T9-läge. Men kanske inte helt fel att kalla guran för tyrann B) ibland.
Jaha det blev en Variax. Testade en sådan för 6-7 år sedan och tyckte då den var trögspelad. Kanske blivit bättre.
MaxB:
Skönt sound om den gitarrerna. ;)
jonnerstone:
--- Citat från: equality skrivet 26.07.2013, 19:43:37 ---"Tyrannis" :wacko: My bad. iPhonen i nåt slags T9-läge. Men kanske inte helt fel att kalla guran för tyrann B) ibland.
Jaha det blev en Variax. Testade en sådan för 6-7 år sedan och tyckte då den var trögspelad. Kanske blivit bättre.
--- Slut citat ---
Ja, det är ju nya versioner av själva gitarrerna nu, designade i samarbete med James Tyler. Jag är iaf riktigt nöjd. Perfekt studio-gura :)
jonnerstone:
--- Citat från: MaxB skrivet 26.07.2013, 19:46:29 ---Skönt sound om den gitarrerna. ;)
--- Slut citat ---
:D
Jocke:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 26.07.2013, 19:13:37 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 26.07.2013, 18:58:23 ---Märkligt eg att Gyllene tider är referensen för elorgel... men de var väl lite "kalla" ett tag - orglarna alltså...? Tycker det här låter mycket bra - skön låt! :) Blev det en Variax?
--- Slut citat ---
Jo, fast just det här Farfisa-soundet har väl Tiderna mer eller mindre mutat in, iaf i svenska öron :)
Kul att du gillar och ja, det blev en Variax. Sjukt nöjd. Lättspelad som fan. Intonering och stränghöjd var helt perfekt "right out of the box".
--- Slut citat ---
Hade en Farfisa med glada färger på knapparna i bandet men på 80-talet när syntarna blev polyfoniska och slog igenom slumpades den bort dumt nog... Hade en Philicorda för några år sedan men den fick gå till förmån för en Electro... börjar bli så skumögd och darrig på handen att jag behöver midiaccess... :lol:
Kul att du blev så glad och nöjd med den! :) Har bra erfarenhet av Lin6 men har som sagt inte provat deras gitarrer... det bådar gott för att vi kommer att få höra lite nytt från dig (fast det här var gammalt...)! ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida