Forum > Demolåtar

jonnerstone - Graceland (cover), snabbtest av min nya gura

<< < (3/5) > >>

Tokai:
Trodde det var Paul Simons låt. Den här låten har jag aldrig hört. Vem har gjort den?
Hör inte så mycket av orgeln, gitarren låter väl bra men sätts inte på så särskilt svåra prov, mest komp. Har själv en Variax men inte den senaste modellen. Vilket gitarrsimulering  har du ställt in?
Din sångröst är så jävla bra. Precis så bra som jag tror min är - innan jag hör hur det låter vid uppspelning - eller hur jag tror jag ska låta när jag skriver en låt - suck!

jonnerstone:

--- Citat från: Tokai skrivet 26.07.2013, 21:23:43 ---Trodde det var Paul Simons låt. Den här låten har jag aldrig hört. Vem har gjort den?
Hör inte så mycket av orgeln, gitarren låter väl bra men sätts inte på så särskilt svåra prov, mest komp. Har själv en Variax men inte den senaste modellen. Vilket gitarrsimulering  har du ställt in?
Din sångröst är så jävla bra. Precis så bra som jag tror min är - innan jag hör hur det låter vid uppspelning - eller hur jag tror jag ska låta när jag skriver en låt - suck!

--- Slut citat ---

Nä, inget supertest av gitarren direkt. Är ju inte nån gitarrist att skryta om heller. Ville mest kolla hur acce-simuleringen lät i en mix. Två olika acceljud, en till vänster och en till höger. Vet inte vilka dock, bara valde två ljud på måfå. Sen den lite mer crunchiga gitarren som kommer in på refrängen är Variaxen själv, utan simulering.

Låten är en låt av ett danskt band som heter Kashmir.
Tack för röstkomplimanger, det värmer  :)

Originalet:

Eddi:
Du har bättre röst än orginalartisten men du dränker den i arret och jag håller med frugan Gyllenetiderorgeln - nä inge bra alls faktiskt. Skippa den så blir det kanon. :D
Just det guran var det frågan om - låter bra..

Altsax:

--- Citat från: Tokai skrivet 26.07.2013, 21:23:43 ---Trodde det var Paul Simons låt. Den här låten har jag aldrig hört. Vem har gjort den?

--- Slut citat ---

#Tokai - Amen, broder!

#Jonnerstone, håller med Tokai i allt beröm! Du sjunger grymt bra! Gitarren låter som ett bra köp, fast även den bästa gitarr behöver hållas bra händer för att låta.

Jag tror att det är där
som det bästa är  ;)

B)
Mr Blues

Emulator:
Skriver något man sällan skriver om manliga röster: Du sjunger vackert. Det slående är att det hörs direkt att du sjunger, kanske beroende på soundet också med komprimeringen, men du fraserar på ett speciellt sätt. Mycket bra.

Gitarrer och arr är bra, men orgeln.

Jag trodde farfisaorgeln var förbjuden att använda i hela EU, fast det kanske bara är euro-området?

För mig så smular en sån orgel sönder allt i sin väg, så jag vore glad om det försvann. Fast de e ju din låt, och du är envis, och gillar den, så det vår väl gå då.

bra iaf :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion