Forum > Demolåtar

Jag har gjort en melodi

<< < (2/4) > >>

Asti:

--- Citat från: Henric skrivet 21.07.2013, 19:52:37 ---
--- Citat från: Asti skrivet 21.07.2013, 17:59:10 ---Jätteskönt sväng som svalkar fint i sommarvärmen!  :)
Skulle vilja haft mindre "syntetiska" trummor, kanske vispar...
Tycker sången ska upp en aning och få lite varmare ljud (höjning i nedre mellanregistret).
Kul med jazziga inslag!
/Asti

--- Slut citat ---

Har höjt sången något, och ökat lowmid, blev klart bättre!  :rolleyes: Tack Asti för dina öron!

--- Slut citat ---
Ja, det blev bättre!
Nu hör man sången tydligare och kan lättare hänga med i texten!  :)

Dividend:
Jag gillar trummorna även om du kanske skulle fifflat lite mer med dynamiken? :)

Fixa till en vettig text så är du hemma :)

Henric:

--- Citat från: Dividend skrivet 22.07.2013, 13:42:14 ---Jag gillar trummorna även om du kanske skulle fifflat lite mer med dynamiken? :)

Fixa till en vettig text så är du hemma :)

--- Slut citat ---

Jag gillar också trummorna, hörs att det är Korg Oasys trummor, kan vara kul att använda något annat än EZ drummer ibland. (Framförallt bekvämt, bara leta upp ett fräckt groove och jamma loss!)  :lol Har inte gjort något alls mer än att spelat in trummorna audio på ett stereospår!

Anledningen till att låten kom till från första början är att jag äntligen fått Sonar 8.5 att funka igen efter ett mycket irriterande virusangrepp samt en skadad fil i en VST-synt som jag fick plocka bort! Hade ett panikartat beställningsjobb på en musikbakgrund som med nöd och näppe gick att färdigställa - sen när problemet väl var löst, efter många om och men, tillverkades detta stycke i ren glädje över ett återigen fungerande inspelningsprogram! Tycker själv att texten med ovanstående i beaktande har ett oerhört djup!  :lol:

spacetrucker:
Skönt gung  :) Gillar låten... jag kan inte låta bli  :lol:
Riktiga trummor skulle jag nog velat ha i denna i alla fall.

// Space

Henric:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 22.07.2013, 19:16:14 ---Skönt gung  :) Gillar låten... jag kan inte låta bli  :lol:
Riktiga trummor skulle jag nog velat ha i denna i alla fall.

// Space

--- Slut citat ---

Finns det någon riktig trummis som vill lira så be my guest! :P
Kul att du gillar!  :P

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion