Forum > Demolåtar

Jag har gjort en melodi

<< < (3/4) > >>

Jocke:
En riktig trummis? Går det inte att få ut trumloopen som midi eller separata spår så du kan byta ut några ljud eller fixa till dem lite... Tycker också att det låter "kul"! Både keys och bas har balla ljud som jag nog hade försökt accentuera lite med att tex höja markeringarna en aning och låta "trummisen" hänga på och att "öppna wah-wah:n" för basen i vissa partier. Texten - vet inte om det spelar så stor roll...  :rolleyes: De flesta texter handlar väl inte om nått??  :o Men gärna mer dialekt och ta sedan i från tårna så blir det toppen! Gott sväng! :)

Henric:

--- Citat från: Jocke skrivet 23.07.2013, 12:20:40 ---En riktig trummis? Går det inte att få ut trumloopen som midi eller separata spår så du kan byta ut några ljud eller fixa till dem lite... Tycker också att det låter "kul"! Både keys och bas har balla ljud som jag nog hade försökt accentuera lite med att tex höja markeringarna en aning och låta "trummisen" hänga på och att "öppna wah-wah:n" för basen i vissa partier. Texten - vet inte om det spelar så stor roll...  :rolleyes: De flesta texter handlar väl inte om nått??  :o Men gärna mer dialekt och ta sedan i från tårna så blir det toppen! Gott sväng! :)

--- Slut citat ---

Det där med att leka lite med wah-wah:n på basen låter som en kul idé... :P Ska försöka krysta fram en vers till!  :wacko: Gitarrsolo verka inte funka, får bli ett orgelsolo till, blir nog fade out på denna! Jag tycker texten är rätt skoj, håller med dej, allt behöver ju inte vara kärlek!  :D Jag tycker sången blivit ganska bra för att vara gjort av mej, Astis tips om lite mer lowmid gjorde susen!

Henric:
Har anammat Era tips och lagt in lite automation här och var för att försöka öka dynamiken...  B)

Ska sluta låten med fade out och där ska det lekas med waw-waw:an på basen.... :D

Har också gjort förtvivlade försök med ett gitarrsolo, men det gifter sej inte som gastronomerna säger i matlagningsprogrammen på tv:n, så det blev ett Fender Rhodes solo istället... :P

Har ytterligare en textsnutt i bakhuvudet som ska sjungas in till helgen  :wacko: så nästa gång lär låten dyka upp i kategorin "Färdiga demos"

Jocke:
Tycker det här artar sig bra - intressant musik som hjärnan inte riktigt fattar om den hänger ihop eller inte... ;)

Henric:

--- Citat från: Jocke skrivet 25.07.2013, 21:21:31 ---Tycker det här artar sig bra - intressant musik som hjärnan inte riktigt fattar om den hänger ihop eller inte... ;)

--- Slut citat ---

Kul!  :rolleyes:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion