Forum > Färdiga produktioner

Air- karl

<< < (3/4) > >>

karl:
Ok tack alla....kanske inte är helt fel ute... håller på att samla på mig ett antal för ett skivsläpp inom kort. vet inte om jag ska lägga upp mer eller ni får höra det när allt är klart  :unsure:
Hur många låtar är kutym att ha med på en CD ? är 10 lite beige:t ? 14 lite overdoing ?

Allt gott karl B)

Altsax:
As-skön låt  :wub:
Som en bra Ryback.

Alldeles för hårda eS, hela mixen välter över i diskanter, för lite bas för balansen.
en försiktig de-esser
mera Damage i basgången/trummorna, de får gärna ligga kvar längre, tonar ut för snabbt.

Fast jag älskar ju bas förstås. :)

Riktigt bra låt!
/Josef

palm:
Riktigt snyggt....

Det var bra gjort. Instämmer med någon tidigare att det finns inte mycket att klaga på. Om man vill ändra på något så är det för att man vill driva låten och åt ett annat håll och det finns det ju ingen mening med...

Floatmusic - passar väldigt bra. Det bara flyter fram!

/Göran

MaxB:

--- Citat från: karl skrivet 26.07.2013, 13:05:34 ---vet inte om jag ska lägga upp mer eller ni får höra det när allt är klart  :unsure:
Hur många låtar är kutym att ha med på en CD ? är 10 lite beige:t ? 14 lite overdoing ?

Allt gott karl B)

--- Slut citat ---

Har du flow nu eller har du haft flow under vintern/våren?

Det är mer än okej om du lägger upp fler att lyssna på. Jag vet inte såklart inte om det finns saker som kan förbättras på dem.
Om du tar till dig det vi skriver, kan det vara värt att lägga upp flera, även för dig.

Antar att tolv är för lagom? För mig är fjorton bättre i så fall. 

equality:
För mig får du gärna lägga på hur många låtar som helst.  :)
Bara undrar, lyssnar folk på CD nuförtiden? Är det inte streamat a la Spotify som gäller via sin smartphone?
Kanske en fysisk CD är grejen om radio skall spela låtarna? Skicka i s f till P2, P3 och alla P4-stationer! I o m att du mest sjunger på engelska borde plattor dessutom skickas till plattvändare (vänster musknappsklickare?) världen över. Kan t ex tänka mig att BBC Radio 4 och RNE Radio Tres i Spanien som spelar kavlitetsmusik kan få upp öronen för dina låtar.   :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion