Forum > Färdiga produktioner
Air- karl
Rattlesnake:
Håller med om det som redan är skrivet. Låt i toppklass, skönt flow i modernt sound. Sångens s är lite jobbiga, nästan vinylraspiga. Tror inte det är i högsta diskanten utan nånstans vid 5-6 kHz de är för dominerande. Saknar också bas, inte att jag vill ha mer bas i mixen generellt utan att basinstrumentet ska vara starkare i mixen.
Är lite ambivalent till virvelljudet. Skulle nog vilja ha ett mer akustiskt ljud, kanske inte fullt så distinkt. Eller kanske göra det mer elektroniskt... :unsure:
Bara små detaljer hur somhelst. Detaljer som jag säkert skulle kunna hitta i låtar på radion om jag lyssnade på dem på samma sätt som jag lyssnar här. :rolleyes:
Dividend:
Ja, detta är verkligen konstnärligt och inspirerat. Men du gör ju aldrig något dåligt (nästan)...
Jag lyssnade bara musiken och upplevde och pallade inte försöka komma med konstruktiv kritik på nåt. Annars brukar jag ha lätt för att komma på kompositionsmässiga brister (i mina öron). Det finns inga sådana och du vill nog inte höra dem heller :D
Grattis till ett njutbart stycke musik. (Va fan är det för genre? Vad är dina influenser? Genesis och vad mer? OM man får fråga :) )
Marruschkka:
Det låter kanon i mina lurar Karl :P
Tokgillar stämmorna oxå samt den där halvtonsnedgången på ena guran! Ditt leadsångljud låter jättefint nu, för några låtar sen hade du lite problem med det, och nu är det redan historia :D
Det här var en touch of class, verkligen.
Lägg upp mer för bövelen!
/Marre
Emulator:
Grym låt Karl, verkligen. BRa nerv som hålls ihop av snyggt arr.
Däremot så är virveln så skitdålig att man vill stänga av. (pardon my french)
Mer akustisk virvel vore trevligt. Kanske en lågmäld liten visploop. I annat fall kunde man på ett lily-was-here-mäsigt sätt ha en liten elektroniskt bädd till det övriga. Lite trummaskin och kanske syntbas.
Riktigt bra låt. Se till att fixa virveln så är det inget som drar ner på mästerverket.
Vill du ha uppslag för trumljud etc åt det elektroniska hållet så hör av dig så kan jag ordna några ideer.
kul att höra från dig igen. Kärt återseende(hörande) av en röst man känner väl till :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida